A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1

Jubileumi szuperkombi az Auditól

Fotó: Audi / TSP
Vágólapra másolva!
Ünnepel az Audi, negyed évszázaddal ezelőtt dobták piacra RS4 Avant szuperkombit – az RS 5 is megkapja a nagyobb teljesítményű biturbót.
Vágólapra másolva!
Fotó: Audi

Az Audi Avant RS 2 pontosan 30 évvel ezelőtt debütált, de most nem ezt ünneplik, mert azt a Porsche gyártotta Zuffenhausenben – abban az üzemben, ahol a Mercedes-Benz E 500 kifutása után épp felszabadult némi gyártókapacitás. Most az anno quattro GmbH, ma AudiSport GmbH néven működő műhely első autóját, az 1999-ben bemutatott Audi RS4 Avantot ünneplik, ez volt az ingolstadtiak első, teljes egészében házon belül készített szuperkombija, a Cosworth segítségével fejlesztett 380 lóerős 2,7 literes V6-os biturbóval és 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval. Az Audi RS 4 Avant edition 25 years limitált szériából 250 példányt készítenek Európa számára. Nem elírás, 1999-2001 között szóköz nélkül írták az RS4 nevet, amely a generációváltással lett RS 4.

Fotó: Audi

A jubileumi autó Imola Yellow, Nardo Gray vagy Mythos Black színben készül, a karosszériadíszek feketék, matt karbon külső csomagot használnak és elhagyják a tetősíneket is. A hátsó oldalablakokba gravírozzák az RS 4 edition 25 years feliratot, fekete betét kerül a hátsó lámpákba. Az utastérben a sárga díszvarrás teszi különlegessé a hangulatot, a padlószőnyegre is rákerül az RS 4 logó. A kormány, az ajtókárpit és a középkonzol Alcantara, a kagylóülések fekete bőr/Dinamica műbőr kárpitot kapnak, kereskedő által beszerelt 2270 eurós opció a hasított bőr kárpittal bevont, középjelzéssel is rendelkező kormánykerék, amelyet kesztyűvel való használathoz terveztek. A középkonzolon olvasható a sorozatszám, felár ellenében kérhetik a vásárlók a fehér számlapos műszereket, amivel az első RS4-re utalnak.

Fotó: Audi

Nem csak a különleges megjelenésről szól az Audi RS 4 edition 25 years, de annál komoly hardveres változások is vannak a vezetési élmény növelése érdekében. A 2,9 literes V6-os biturbó teljesítményét 20 lóerővel 470 lóerőre növelték, a nyomaték változatlanul 600 Nm. Ez nem tűnik nagy változásnak, de mivel jobban tapadó Pirelli P Zero Corsa abroncsokat is adnak, a 0-100 km/óra gyorsulás 4 tizeddel javul 3,7 másodpercre; a végsebesség 300 km/óra. Egyediek a 20 colos kovácsolt alumínium felnik, amelyeknél nem csak a Palladium matt fényezés és esztergált felület az újdonság, de az ET 22-ről ET 18-ra változott a besajtolási szám, azaz a kerékagy-felniközép közötti távolság.

Fotó: Audi

Ez is kell ahhoz, hogy új szintre emeljék a vezetési élményt. Szériában adják az RS sport suspension pro manuális szereléssel állítható felfüggesztést, ami alapból 10 mm-s ültetést ad, amit további 10 mm-rel lehet alacsonyabbra tekerni. Az első kerekek negatív kerékdőlését 2°-ra növelik és merevebb lengőkart építenek be, hátul a segédkeretet mereven rögzítik a karosszériához. Optimalizálták a központi Torsen differenciálmű működését, a hátsó tengelyen a quattro sport differenciálmű dolgozik, far-hangsúlyosabb a nyomatékelosztás.

Fotó: Audi

Az Audi RS 4 Avant edition 25 years modellek vásárlói kapnak egy második szett mattfekete felnit, amelyekre kifejezetten az autóhoz készített, egyedi gumikeveréket és szemi-slick mintázatot használó Pirelli P Zero Trofeo RS abroncsokat szerelnek, amelyeket kifejezetten versenypályás használatra fejlesztettek. Ezekben az abroncsokban ott a Pirelli Track Adrenaline rendszer jeladója, amely élőben közvetíti a keréknyomás és -hőmérséklet értékeket a párosított okostelefonra. Ehhez a csomaghoz még Alpinestars verseny-kesztyűket is mellékelnek, amely az autóhoz hasonlóan sárga díszvarrást kap. A jubileumi szuperkombival együtt dobják piacra a szintén 250 darabra limitált Chronograph RS 4 Avant edition 25 years órát, amely egyedi fekete-sárga megjelenést kap.

Fotó: Audi

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!