Szigorodó emissziós előírások (illetve CO2-kibocsátási kvóták), egyre több kötelezően beépítendő biztonsági felszerelés, átalakuló vásárlói szokások, háborús embargók és infláció: nem csoda, hogy egyre drágul minden új autó, ami érzékenyen érinti a megfizethető belépőmodelleket keresőket. Megnéztük, ilyen körülmények között melyek a legolcsóbb új autók 2024-ben Magyarországon, méghozzá a vezérképviseletek központi, tehát minden egyes márkakereskedésben elérhető kedvezményeit is figyelembe véve.
A 10-es toplistáról lecsúszott jó pár teljes értékű kisautó (például Opel Corsa, Skoda Fabia), illetve valamennyi családi SUV, és némi meglepetésre a kínai márkák sem képviseltetik magukat. Lássuk hát a befutókat, fordított sorrendben, pár meglepetéssel a legolcsóbb autók ligájában.
Magyarország 10 legolcsóbb új autója közé éppen, hogy belefért egy Toyota, természetesen hibrid hajtás nélkül, a minik kategóriájából. A divatos, crossover-beütésű Aygo X Comfort alapkivitele 360 ezer forint importőri kedvezménnyel kapható úgy, hogy légkondicionáló és érintőképernyő is van a fedélzeten, de még nagyobb akció él a Business modellre, amely ugyanekkora vételárért a fentieken túl ülésfűtést is kínál.
Iparági hírek szerint a gyártói széndioxid-kvóták miatt jövőre más modellek mellett az Ignist is kivezeti a Suzuki európai kínálatából. Ám a jópofa, magas építésű mini addig is egy sokoldalú autó hatmillió forint alatt, legalábbis az akciós belépőmodell esetében.
Sőt, 6,89 millió forinttól 4x4-hajtással is kapható,
ez a kivitel az autópiac legolcsóbb legolcsóbb összkerekes, enyhe terepre is alkalmas modellje, még ha nehezen is pótolja a Jimny utáni űrt.
Sokáig az esztergomi gyártású Swift volt a legolcsóbb autó Magyarországon, aztán az importált újabb nemzedékekkel ez a gyakorlat véget ért. Most, ha nem is listavezető, de újra a top 10-es listán szerepel ez a Suzuki, miután több mint egymillió forintos árengedmény jár hozzá. Ennek oka, hogy kifutó modell, már rendelhető az új Swift-generáció is frissebb formatervvel, új extrákkal, igaz, sokak bánatára az eddigi négy- helyett háromhengeres szívómotorral.
Korosodó modellek lennének netán a legolcsóbb új autók 2024-ben? Részben igen, de éppen a tavaly óta gyártott Picanto bizonyítja, hogy frissebb típusok is lehetnek megfizethetőek. Persze a koreai mini Gold alapkivitele ennyi pénzért halogén fényszórókat, dísztárcsás lemezfelniket és 1,0 literes, háromhengeres motort kap, de van benne klímaberendezés, tempomat, tolatóradar, sőt, még digitális műszerfal is, vagyis valóban halad a korral.
Lehet, hogy már nem igazi diszkontmodell, de továbbra is igen jó vétel mini helyett valódi kiskategóriás Sandero, amely Európában 2017 óta a magánügyfelek kedvenc új autója. Magyarországon ez nem teljesen így van,
és a listánkon szereplő Essential felszereltsége is szegényes:
feketék a tükörházai és külső kilincsei, szerény a kárpitozása, autórádió helyett csak egy fix telefontartó van a műszerfalán, a klíma pedig feláras tétel (150 ezer forint).
Meglepő, de az egyik legolcsóbb autó 2024 piaci kínálatában az ikonikus formájú, a retró dizájndivat (Mini, VW Beetle stb.) egyik legsikeresebb produktumának tekinthető 500-as. Most azonban, közel 17 év után végéhez ért a pályafutása, és akár másfél millió forintos kedvezménnyel el lehet érni egyféle motorral (70 lóerős szívó benzines, lágy hibrid rendszerrel), két felszereltséggel (500 és Dolce Vita), zárt vagy vászontetős kivitelben, készletről.
Akárcsak a Swift esetében, a Citroennél is megérkezett a C3 utódja, méghozzá megfizethető kisautónak tervezve (turbóval, 100 lóerővel már 6,19 millió forinttól). Ennek fényében nem hangzik túl vonzó ajánlatnak a 83 lóerős szívó háromhengeressel kínált elődmodell 5,49 milliós magánügyfél-áron, de ennyiért a klíma és a rádió mellett néhány vezetéssegítő rendszer is jár. Érdekes módon homokszínű az alapfestés, a többi szín, köztük számos metálfényezés opció.
Elérkeztünk a 10 legolcsóbb új autó Magyarországon képzeletbeli verseny dobogós helyezettjeihez. Harmadik helyre futott be a kisebb-nagyobb változtatásokkal közel 13 éve gyártott Panda, 70 lóerős, háromhengeres szívómotorral,
melyben alapáras a klíma, a fáradtságfigyelő és a start-stop rendszer.
Ám nemcsak a minőségi autórádió hiányzik belőle (előkészítés van antennával és két hangszóróval), hanem az elektromos tükörállítás is, és az ötszemélyes üléskialakítás is feláras.
Új autó ötmillió forint alatt? Létezik még ilyen, igaz, megkötésekkel. Az i10 esetében például ennyiért 2024-es modellévű akciós Life modellek között kell válogatni (a ’25-ösök jóval drágábbak), és le kell mondani az alufelniről, a sötétített üvegről, a két tükörindexről, az áthelyezhető csomagtérpadlóról. Ebben sincs gyári autórádió, viszont szerencsére nem spórolták belőle ki a légkondicionálót, a sávtartót, az osztott hátsó ülést, a tempomatot, sőt, még a bőrkormányt sem.
Már évek óta Magyarország legolcsóbb új autója a Space Star nevű, Thaiföldön gyártott miniautó, melynek szegényes alapfelszereltségében feltűnik pár meglepő tétel (automata fényszórókapcsolás és esőérzékelős ablaktörlő). Rádió ebben sincs alapáron,
de nagyobb gond, hogy Entry szinten felárért sem lehet klímát rendelni.
Enélkül bizony – a későbbi újraeladást is szem előtt tartva – szinte senki sem vesz új autót, ezért a drágább (4,98 milló forintos) Inform tekinthető valódi belépőnek, melyhez a légkondin túl csak távirányítós központi zár jár pluszban.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: