Ami télen a fagyás, az nyáron a hőség, a zápor és a rovarok, ősszel pedig a menetrend szerinti csapadékos időjárás. Mindez elég összetett támadást intézhet a kilátás ellen, így érdemes elvégezni némi karbantartást.
A télit is elhasználhatjuk persze, de a fagyos időszak beköszöntéig jobb nyári folyadékot tölteni a tartályba, hiszen míg előbbinél a fagyállóság, addig a nyárinál a zsír- és rovaroldás a fő funkció. A legegyszerűbb megvásárolni a készre kevert folyadékot, melynek 90%-a víz, a maradék az alkohol (lehetőleg izopropil), a rovaroldó, a mosószer, az illatanyag és a színezőkomponens.
A mosórendszert érdemes évente egyszer áttakarítani,
kimosni a tartályt és a könnyen hozzáférhető csöveket, így a fúvóka sem fog eldugulni. Azonban a mai autókon egyre nehezebb végrehajtani a takarítást, egyszerűen nem lehet hozzáférni a sárvédő alá tett tartályhoz és a lemezidomokban vezetett csövekhez, így dugják el a tartályt például a Citroënekben, az Opel Astrában vagy éppen a Suzuki Ignisben.
Sokszor előfordul, hogy az ablakmosó folyadékot nem egyenletesen terítik az üvegre a fúvókák. Ilyenkor rendszerint dugulás az ok, de előfordul a rossz beállítás is – például karosszériajavítás után. Vannak fix fúvókák (ezt olcsóbb gyártani), de
többnyire állítható a fúvóka helyzete:
tűvel vagy a fúvókaház oldalán lévő csavarral. Ha jó a mosórendszer, már van rá esély, hogy ne tegyük tönkre az ablaktörlőlapátokat – és idővel a szélvédőt is – a száraz törléssel.
Makacs szennyeződéstől, télen lefagyástól, nyáron pedig azért, mert odaragad a forró üveghez, és az ablaktörlő indításakor kis szemcsék szakadnak ki az éléből.
Az sem jó, ha a koszos üvegre rögtön rátörlünk,
például ha sokat állt a kocsi, vagy nagyon poros, szeles helyen parkolt. Érdemes ilyenkor elemelni az ablaktörlőt és kitörölni alóla a homokot, koszt, sőt, inkább mossuk le az üveget.
Azonban előbb-utóbb a gondosan használt ablaktörlőgumi is elöregszik, így cserélni kell. A cserénél több lehetőségen is elgondolkodhatunk.
Régebben sokan csak a gumiélt cserélték, de ma már nemigen kapni ilyet.
Előfordulhat, hogy a kérdőjeles minőségű olcsó termék befűzve hullámos lesz, és emiatt csíkosan töröl. A drágább gumiél láthatóan jó minőségű, grafitos, viszont az ára eléri egy komplett lapát árát. Márkaszervizben is lehet kérni gumizást, ami lehet, hogy elsőre olcsóbbnak tűnik, viszont a munka- és időigény miatt máris drágább lesz az olcsóbbnak vélt megoldás.
Az elmúlt évtized elején fejlődött nagyot az ablaktörlő lapát, a külső fémmerevítő helyett megjelentek a belső merevítővel készülő ún. „penge”, azaz „blade” típusúak. Ezeknél elhagyták a lapát fém feszítővázát, mert kialakításuknál fogva szépen felfekszenek az üvegre. Ráadásul a gumit úgy formálják, hogy egyben légterelő lapátként is szolgáljon. Ilyen
„penge” lapát kapható a régebbi típusú, hagyományos ablaktörlőkaros autókra is,
egy adapter segítségével felszerelhetők, de tény, hogy igaz, drágábbak. Lapát vásárlásakor arra kell figyelni, hogy a hossza és a csatlakozóeleme megfeleljen az ablaktörlőkar kialakításának.
Az idősebb kocsikon a rossz törlés oka az ablaktörlőkar is lehet, annak rugója gyengülhet el annyira, hogy nem képes eléggé odanyomni a lapátot az üveghez. Ezen egyszerűen segíthetünk, finoman meg kell hajlítani a kart befelé, hogy a gumiélet jobban odaszorítsa a szélvédőhöz, így még működhet egy darabig.