A Renault az új koncepcióautóját úgy alkotta meg, hogy ne csak a használata, hanem az előállítása is jelentősen kevesebb szén-dioxid kibocsátással járjon, mint egy hagyományos autóé. Állítólag
a teljes életciklusa során 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid (5 tonna) keletkezik,
mint egy benzines Captur (49 tonna), és 80 százalékkal kevesebb, mint egy tisztán elektromos Mégane E-Tech Electric (24 tonna) esetében.
Pedig az Embleme nem egy városi kisautó, hanem egy nagy, családi használatra alkalmas shooting brake, amely a Renault új formanyelvéből is ízelítőt ad. Viszonylag alacsony és nyújtott profillal rendelkezik, és olyan izgalmas részletek fedezhetők fel rajta, mint
az első Lagunára utaló, középen lehajló motorháztető,
a hatalmas első fékhűtő-nyílások, a félkör alakú mélyedések az első ajtókban, vagy a szokatlanul bátor hátsó lámpák.
Természetesen az aerodinamika is lényeges volt a tervezés során, a Renault az Alpine Forma-1-es csapat módszereit és felszereléseit is felhasználta a forma véglegesítéséhez. A hagyományos tükröket kamerák helyettesítik, az alsó rész teljesen burkolt és aktív diffúzorral rendelkezik. Ezeknek is köszönhető, hogy a 4,8 méteres Embleme légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami elég kicsi egy kombihoz képest.
A hajtáslánc félig elektromos, félig hidrogén üzemanyagcellás: a karcsú lemezek alatt egy mindössze 40 kWh-s akkumulátorcsomag, valamint egy 218 lóerős villanymotor található. Nem használtak ritkaföldfémeket a motorhoz, a nikkel-mangán-kobalt akkumulátor pedig azért kicsi, hogy az autó a lehető legkönnyebb legyen. A Renault szerint
az üres tömeg 1750 kg, ami kb. 100 kg-mal kevesebb, mint a Scénicé.
A trükk az, hogy az elektromos rész mellett az Embleme egy 2,8 kg-os hidrogéntartályt és egy 30 kW-os üzemanyagcellát is tartalmaz. Ennek a hatótávnövelős hajtásláncnak az az előnye, hogy hosszabb távokat is meg lehet tehet gyors tankolásokkal anélkül, hogy az akkumulátort kábellel kellene tölteni (a hidrogénes rész hatékonysága 60 százalék). Korábban a Scénic Vision tanulmányban is ilyen hajtásláncot használtak, a 2024-es Év Autójának megválasztott szériaautó Scénic E-Tech azonban tisztán elektromos lett.
Október 8-án fogunk többet megtudni az Embleme-ről, akkor lesz ugyanis a világpremier a Párizsi Autószalon sajtónapján.