Kis akkuval is messzire megy a Renault új tanulmányautója

Vágólapra másolva!
A hidrogén hatótávnövelős, de alapvetően elektromos hajtású Embleme a jövő heti Párizsi Autószalonon debütál.
Vágólapra másolva!
Fotó: Renault

A Renault az új koncepcióautóját úgy alkotta meg, hogy ne csak a használata, hanem az előállítása is jelentősen kevesebb szén-dioxid kibocsátással járjon, mint egy hagyományos autóé. Állítólag 

a teljes életciklusa során 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid (5 tonna) keletkezik,

 mint egy benzines Captur (49 tonna), és 80 százalékkal kevesebb, mint egy tisztán elektromos Mégane E-Tech Electric (24 tonna) esetében. 

Fotó: Renault

Pedig az Embleme nem egy városi kisautó, hanem egy nagy, családi használatra alkalmas shooting brake, amely a Renault új formanyelvéből is ízelítőt ad. Viszonylag alacsony és nyújtott profillal rendelkezik, és olyan izgalmas részletek fedezhetők fel rajta, mint 

az első Lagunára utaló, középen lehajló motorháztető,

 a hatalmas első fékhűtő-nyílások, a félkör alakú mélyedések az első ajtókban, vagy a szokatlanul bátor hátsó lámpák.

Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept
Renault Embleme Concept

 

Fotó: Renault

Természetesen az aerodinamika is lényeges volt a tervezés során, a Renault az Alpine Forma-1-es csapat módszereit és felszereléseit is felhasználta a forma véglegesítéséhez. A hagyományos tükröket kamerák helyettesítik, az alsó rész teljesen burkolt és aktív diffúzorral rendelkezik. Ezeknek is köszönhető, hogy a 4,8 méteres Embleme légellenállási együtthatója mindössze 0,25, ami elég kicsi egy kombihoz képest. 

Fotó: Renault

A hajtáslánc félig elektromos, félig hidrogén üzemanyagcellás: a karcsú lemezek alatt egy mindössze 40 kWh-s akkumulátorcsomag, valamint egy 218 lóerős villanymotor található. Nem használtak ritkaföldfémeket a motorhoz, a nikkel-mangán-kobalt akkumulátor pedig azért kicsi, hogy az autó a lehető legkönnyebb legyen. A Renault szerint 

az üres tömeg 1750 kg, ami kb. 100 kg-mal kevesebb, mint a Scénicé.

Fotó: Renault

A trükk az, hogy az elektromos rész mellett az Embleme egy 2,8 kg-os hidrogéntartályt és egy 30 kW-os üzemanyagcellát is tartalmaz. Ennek a hatótávnövelős hajtásláncnak az az előnye, hogy hosszabb távokat is meg lehet tehet gyors tankolásokkal anélkül, hogy az akkumulátort kábellel kellene tölteni (a hidrogénes rész hatékonysága 60 százalék). Korábban a Scénic Vision tanulmányban is ilyen hajtásláncot használtak, a 2024-es Év Autójának megválasztott szériaautó Scénic E-Tech azonban tisztán elektromos lett.

Fotó: Renault

Október 8-án fogunk többet megtudni az Embleme-ről, akkor lesz ugyanis a világpremier a Párizsi Autószalon sajtónapján.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!