A több millió márkás szocialista szívátültetés - Wartburg 1.3 Tourist (1989) veteránteszt
Magyarország volt az ódivatú, nagy rakterű és VW-motoros Wartburg 1.3 Tourist fő piaca, mégis alig maradt belőle.
![](https://cdn.origo.hu/2023/11/_o7Cn7Bb9sxDXBA0q0ajNQe7AIccuO-EZ60M7FbYa1A/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQxNGU3NzA5MjY2NzRmMDI5YzI3ZTVlMmFiZDAxZDY0.webp)
Magyarország volt az ódivatú, nagy rakterű és VW-motoros Wartburg 1.3 Tourist fő piaca, mégis alig maradt belőle.
Nálunk a rendszerváltás idején népszerű volt az ódivatú, de óriási rakterű és VW-motoros Wartburg 1.3 Tourist.
30 éve átengedtük nyugatra az NDK-sokat. Most eredeti autókkal tértek vissza egy emléktúrára, a Hősök terétől Sopronig.
Elképesztő prototípusok születtek, még tolóajtóval, középmotorral és kupéként is. Aztán maradtak a kétütemű kockák.
Praktikus mindenes lett volna a négyütemű kombi Wartburg, de későn érkezett.
Praktikus mindenes lett volna a négyütemű kombi Wartburg, de későn érkezett.
Az Eisenachi Autógyár élete elején és végén is Wartburgokat, a köztes időben pedig mást gyártott.
Végtelenül egyszerű volt, ám mosóbenzinnel is ment árkon-bokron: több mint fél évszázada van velünk a kocka-Wartburg.
Maradt a négy ütem, de eladtam a Trabantot, és vettem egy szép Wartburgot. Drágának tűnt, aztán megnéztem a német árakat
Tabu volt a Porsche, de a vasfüggönyön innen is lehetett sportosított Skodával, Daciával vagy Wartburggal jampizni.