Vettel vette át a vezetést a Nürburgringen
2013. július 05. 13:48
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj második edzéséről készített tudósításunkban! Az első tréningen a két Mercedes nagyon kiemelkedett a mezőnyből, Hamilton és Rosberg a legközelebbi üldözőire is legalább bő egy másodpercet vert a keményebb gumikon.
Egyelőre nem volt probléma a Pirelli abroncsaival, nem durrantak szét sorban, mint a Brit Nagydíjon. Reméljük, hogy ez így marad, és végre talán más is lehet a téma. A beszállító ettől a hétvégétől visszatér a kevlárpalástos gumikhoz, és új előírások is érvénybe léptek a guminyomásra és a kerékdőlésre vonatkozóan.
Legalábbis a Ferrari ezt ígéri. Délelőtt elektronikai problémák miatt Alonso nem tudott mért kört megtenni, és ezért a Ferrarinak is módosítania kellett az aerodinamikai adatgyűjtési programján. Massa a 6. legjobb időt érte el.
Nincs hőség a Nürburgringen, bár arra persze senki sem számított. A levegő 19 fokos, az aszfalt 29, a szél enyhén fújdogál, az ég pedig több-kevésbé felhős.
Az első autók már a pályán is vannak, Massa viszont még a garázsban, a pilótafülkében ülve várja, hogy kimehessen.
1:36.542-vel nyit a Marussia fiatal pilótája. A mezőny nagy része már kihajtott a bokszból.
Az utolsó kanyar kijáratánál vált hirtelen túlkormányzottá az autója, heves kormánymozdulattal kellett menetirányban tartania a Lotust. Gutiérrez az 1-es kanyart vette szélesre.
1:33.537 a legjobb idő ebben a pillanatban, Räikkönent Button, Hülkenberg, di Resta, Pérez és Alonso követi. A mezőnyből utolsóként Rosberg is pályára gurul.
Nehezen tud életet lehelni beléjük, panaszkodik a rádión keresztül. Ezt bizonyítja az előbbi kicsúszása is. Gutiérrez szintén szenved, már megint elrontotta a célegyenes utáni hajtűkanyart.
Az élre állt 1:31.790-cel, még senki sem próbálkozik a lágy gumikkal. Vettel feljön a 2. helyre.
Csakúgy, mint az előző versenyhétvégén. Webber maradt az élen, mögé most épp Vettel jött fel 364 ezredes lemaradással, megelőzve Hamiltont és Rosberget.
És 234 ezredes hátránnyal feljött Webber mögé a 2. helyre. A kezdeti rohamnak vége, sokan visszatértek a bokszba. Érdekes, hogy Webber úgy futotta meg a legjobb köridőt, hogy egyik szektorban sem ő volt a leggyorsabb.
Csak a két Mercedes, van der Garde és Chilton tartózkodik a pályán, a többi autón változtatásokat hajtanak végre. A sorrend: Webber, Rosberg, Hamilton, Vettel, Alonso, Massa, Pérez, Grosjean, Sutil, di Resta.
Chilton és Vergne kapta meg őket, de ők még így sem tudnak az élmezőnybe beférkőzni.
Kérdezték tőle, hogy kér-e módosítást az első légterelő dőlésszögén, amire azt felelte, hogy nem, mivel a gumik már elfogytak. A spanyol az 5. helyen áll, Webbertől 736 ezred a lemaradása.
Mivel megkapta a lágy gumikat. Majdnem egy másodpercet javított az előző etalonján, 1:30.874. Massa elkövetett egy pici hibát az egyik hajtűkanyar féktávján.
Rögtön az első kanyarban lesodródott a bukótérbe, vissza is vett utána a tempóból. Legalább relatíve frissek lesznek még az abroncsai egy újabb próbálkozáshoz. Webber kicsit javítva 1:30.683-ra vitte le a lécet.
Megelőzte csapattársát, 1:30.416. Ricciardo egyébként a lágy gumikon elfoglalta a 3. helyet, a Mercedesek most próbálnak válaszolni a Red Bulloknak.
Rosberg épphogy beférkőzött Webber elé, de Vetteltől így is 235 ezredet kapott. Hamilton csak negyedik 1:31.304-gyel.
Az utolsó kanyarban nem bírt az autójának hátuljával, a kavicságyon át tért vissza a célegyenesben az aszfaltra.
Mindjárt kiderül, mire képes a lágy gumikon Massa és Alonso. A két Red Bull és Mercedes mögött e pillanatban a Toro Rosso párosa áll.
Alonso és Massa is megelőzte őt, a 3. Webbertől azonban mindketten messze vannak. Az élen továbbra is Vettel és Rosberg. Nemsokára jönnek a csapatok hosszabb etapjai.
Ezúttal nem tervezi bevetni a csapat az eszközt, bár délelőtt Grosjean tesztelhette. A Mercedes szintén kísérletezett saját verziójával. Räikkönen kicsúszott a 2-es kanyarban.
A hibát követő körében 1:30.848-cal jelentkezett, ezzel a 4. pozícióba jött előre. Vettelhez képest 432 ezredmásodperc a hátránya.
Be is fejezi mára a vezetést, a Marussia szerint hasznosabb, ha most inkább pihen. A csapat azt írta Twitteren, hogy az időjárástól érzi magát rosszul Bianchi.
Szokás szerint a lágy gumikat nyúzzák először hosszabb távon a versenyzők. Di Resta viszont még csak most ment egy rövid sprintet velük, a 10. helyre jött fel.
Az edzés utolsó félórájában már nemigen szokott változni a sorrend, miközben a csapatok több benzinnel vizsgálják az autók viselkedését. A sorrend: Vettel, Rosberg, Webber, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hamilton, Button, di Resta.
A visszajátszáson remekül látszik, hogy Hamilton első gumijai szemcsésednek, amiért a kerek sok helyen csúszkál az aszfalton.
A csapatok folyamatosan figyelik a riválisok köridőit is, hogy képet kapjanak a gumikopás mértékéről. Buttonnak Rosberg köridőinek lassulásáról beszéltek, Vettelnek szintén szóltak, hogy hogyan áll a gumikopással.
Csak a Red Bull, a Mercedes és a McLaren versenyzői nem egymás mellett állnak a rangsorban. Alonsót és Massát például csak 3, Grosjeant és Räikkönent 5, Bottast és Maldonadót egyetlen ezredmásodperc választja el.
Az egyik pilóta, aki jelenleg nem köröz, Pic, a másik pedig Bianchi, aki nem érzi jól magát. Ha esetleg nem tudná vállalni a vezetést a továbbiakban, a tesztpilóta Rodolfo González ugorhatna be a helyére a Marussiánál.
Elveszett a rádiókapcsolat vele, már nem először a nap folyamán. Räikkönen viszont hallja a Lotustól kapott üzeneteket.
Most lengették meg a kockás zászlót, a versenyzők az utolsó köreiket fejezhetik be a mai napon. A leggyorsabb tehát Vettel volt, megelőzve Rosberget és Webbert.
Változatlanul a Red Bull és a Mercedes nyers tempója a legjobb a mezőnyben, ennek a két csapatnak a versenyzői foglalták el a tabella első helyeit a Német Nagydíj délutáni edzésén - az első tréninggel ellentétben azonban ekkor már a Red Bull felé billent a mérleg.
A borult időben rendezett edzésen szokás szerint a keményebb gumikeverékkel köröztek a versenyzők, és a közepes keménységűn Mark Webber futotta meg a legjobb köridőt. A lágy típusra váltva viszont csapattársa, Sebastian Vettel tudott nagyobbat javítani, és 1:30.416-os idejét senkinek sem sikerült megdöntenie. A legközelebb Nico Rosberg férkőzött hozzá, neki több mint két tizedmásodperc volt a hátránya, 32 ezreddel megelőzve Webbert. Hamilton köre nem sikerült jól a lágy gumis sprintnél, ezért csak 8. lett.
A többi csapatnál nagyon hasonló teljesítményt nyújtottak a versenyzők, a McLaren párosát leszámítva mindenki szomszédos pozícióban végzett a csapattársával. A Red Bullok és Rosberg mögé közvetlenül a két Lotus zárkózott fel, amelyeken ezúttal nem volt rajta a passzív DRS. Romain Grosjean öt ezreddel megelőzte Kimi Räikkönent, akinek folyamatosan gondjai voltak a rádiós kapcsolattal, mivel csapata többször nem hallotta őt.
Még kisebb különbség, három ezred választotta el a Ferrari 7. és 8. helyen végző párosát, Fernando Alonsót és Felipe Massát, a williamses duót pedig még ennek is a harmada, azaz egyetlen ezredmásodperc.
Ezúttal sem volt probléma a gumikkal, csupán az első abroncsok szemcsésedése volt feltűnő - ez azonban nem jelent biztonsági kérdést. Sokan küszködtek az első gumik felmelegítésével.
A Marussia újonca, Jules Bianchi mindössze tíz kört tett meg délután, mivel nem érezte jól magát. A gyomorproblémákra panaszkodó versenyző programja ezért nagyon korán véget ért, és ha nem épül fel szombatra, a tesztpilóta Rodolfo González válthatja őt.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!