A lap információi szerint a héten dönt a kormány arról, hogy a jövőre tervezett új, illetve módosított adójogszabályok megalkotásával kaphat-e a pénzügyminiszter felhatalmazást arra, hogy - meghatározott termékkört érintve - a fogyasztásiadó-, valamint az áfatörvény kivételes szabályaira külön rendeletet alkosson. Erre tett ugyanis javaslatot a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) annak kapcsán, hogy az öt-hat személy szállítására is alkalmassá tett kishaszonjárműveket a jövőben a személyautó kategóriába sorolják, annak adótételeit alkalmazva.
Ennek alapja az az európai uniós jogharmonizáció keretében született, idén május 25-én hatályba lépett pénzügyminiszteri rendelet, amely a Vámtarifa Magyarázatról szóló PM-rendeletet módosítja. E szerint az öt-hat személy szállítására is alkalmassá tett áruszállító autók vám szempontjából személyautónak minősülnek. Ez a vámtételekben nem jelent változást, de az átsorolás miatt a jövő évtől ezek a járművek nem mentesülnének a 20 százalékos fogyasztási adó alól és a 25 százalékos áfát sem lehetne visszaigényelni. Emiatt összesen mintegy 50 százalékkal kerülnének többe e járművek. Becsült adat szerint évente 15 ezer ilyen járművet adnak el újonnan, ezek 30-40 százalékát érintené az új besorolás.
(OS)