A terv szerint az Alitalia jól működő egységeit, amelyek mintegy 400 millió euró értékűek, értékesítenék. A Lufthansa Technik a hírek szerint érdeklődik az Alitalia Atitech és az AMS cég egy része iránt. Olasz befektetői csoport venné át a megmaradó Alitalia részeket és működtetné az "új Alitalia" 153 repülőgépből álló flottáját.
Az új Alitalia az Air One magán légitársasággal való fúzió révén jönne létre. Az új cég 11-12 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd távlatilag, szemben az Alitalia jelenlegi 18 ezer és az Air One 3000 ezer dolgozójával.
Időközben a olasz befektetői csoport külföldi partnerek után néz. Korábbi hírek szerint az olasz befektetők között található Roberto Colaninno, a Piaggio motorkerékpár gyár elnöke, aki az új légitársaságnak is elnöke lenne, továbbá Carlo Toto, a második legnagyobb olasz légitársaság, az Air One vezetője; a ruhaipari birodalmat irányító Benetton család; a Fondiaria- SAI biztosítótársaságot ellenőrző Ligresti család. Roberto Colaninno közölte, hogy a Lufthansa, az Air France mellett a British Airways is a külföldi érdeklődök listáján van.
Az olasz közlekedési miniszter méltatta az Alitalia érdekében tett szanálási erőfeszítéseket, kiemelve a terv áttekinthetőségét és azt, hogy a szanálásban magáncégek vállalnak szerepet, ami erősíti a versenyt és a gazdaságot.