A gazdasági napilap kétoldalas összeállítása szerint többen számítanak arra, hogy a gyártók a következő évben mindenképpen rákényszerülnek az áremelésre. Ennek egyelőre alaposan gátat szab a visszafogott kereslet.
Sok márkakereskedőnél az agresszív értékesítési kampányok ellenére is gyűlnek a készletek. Révész Tamás, a Budapest Autófinanszírozási Zrt. vezérigazgatója úgy látja, az autókereskedők profitbevételei ma nagyobb mértékben származnak a finanszírozóktól és biztosítótársaságoktól kapott jutalékokból, mint saját alaptevékenységükből.
Az idei év első nyolc hónapjában a magyarországi gépjármű-értékesítés 5,9 százalékkal csökkent. Ugyanakkor a hazai zsugorodás meg sem közelíti az Európa más országaiban tapasztalt zuhanást, ugyanis nálunk a középkategóriás járművek még mindig viszonylag olcsónak számítanak. Márpedig Magyarországon az eladott új autók 70-75 százaléka kis- és közepes kategóriából kerül ki.