Az adózott eredmény 214 millió euró volt a harmadik negyedévben, egy évvel azelőtt 40 millió eurós hiány volt ebben a rubrikában. A bevétel 6,7 százalékkal 16,343 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 15,313 milliárdhoz képest. A Metro számait az európai fogyasztói hangulat pontos hőmérőjének tartják az elemzők. A nehezedő piaci körülmények ellenére a társaság tartja magát korábbi előrejelzéséhez, amely szerint az év egészében legalább 6 százalékos lesz a bevételnövekedés.
A Metro csoportnál október elején már közölték, hogy többszáz munkahely megszűntetését tervezik németországi Cash and Carry nagykereskedelmi üzletágukban, és a költségek csökkentése, az eredmény javítása érdekében a vezetés további leépítéseket tervez. A leépítés novemberben kezdődik az adminisztrációban és az áruházakban a természetes fluktuáció révén, azaz a távozók helyét nem töltik be.
A Metro nagykereskedelmi üzletága jelentős átalakulás előtt áll, a jövőben ismét az alapvető fontosságú területekre - szállodák, vendéglátóipari egységek, utasellátás - kiszolgálására koncentrálnak. A az átalakítás költségei miatt veszteséget jelentett az idei második negyedévről is. A cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak.