A Galaxy S okostelefonokat is gyártó Samsung Electronics rekordszintű, 4,5 milliárd dolláros (mai árfolyamon 1045 milliárd forintos) adózott eredményt közölt a június végével zárult második negyedévről. Ez csaknem másfélszerese az egy évvel korábbinak, de némileg elmaradt a szakértők által várttól.
A cég bevétele 21 százalékkal emelkedett éves összevetésben. A Samsung maroktelefon üzletága adta a cég működési eredményének 63 százalékát. A Samsung 50,5 millió okostelefont adott el a második negyedévben, és ezzel megtartotta piacvezető helyét ebben a szegmensben.
A dél-koreai cég részesedése a globális okostelefon-piacon 34,6 százalék volt a június végével záródott három hónapban. A legnagyobb rivális, az Apple részesedése 17,8 százalék volt, a harmadik helyen a Nokia állt 7 százalékkal.
A Wall Street Journal arról ír, hogy az IDC and Strategy Analytics cég adatai szerint a Samsung nemcsak az első helyen áll, de még növelni is tudta piaci részesedését, épp az Apple kárára. Az elemzés arra utal, hogy sikeresnek bizonyult a Samsung stratégiája, amely szerint a cég széles ártartományban árulja a megfizethető telefonokat és a csúcsmodelleket, ezt pedig egy nagyon agresszív marketingkampánnyal ötvözik. Ezzel szemben az Apple csak az iPhone-okat árulja, a csúcskategóriára, a vastagabb pénztárcájú fogyasztókra fókuszálva.
A Samsung 191 milliárd dolláros piaci tőkeértékkel Ázsia legnagyobb vállalatának számít.