Az a bizonyos szám a Like gomb mellett nem az, aminek első pillantásra látszik. Nem a lájkok számát méri ugyanis, hanem az összes, oldallal kapcsolatos interakcióét.
Mielőtt azonban belemegyünk a részletekbe, fontos egy kitérőt tennünk, és megemlítenünk, hogy nem minden lájkot teremtettek egyenlőnek. Vannak ugyanis, amelyek egy kicsit egyenlőbbek a többinél.
Te persze mindenkit szeretsz, aki lájkolja a céged oldalát. Nem mindegy azonban, hogy a lájk pontosan mire is vonatkozik. Csak hogy a négy legfontosabb alapesetet gyorsan megkülönböztessük, íme:
Oké, vissza a bűvös számhoz. A lájk melletti szám tehát nem kizárólag a tetszik-eket, hanem az összes interakciót számolja, ami az adott aloldalra (URL-re vonatkozik). És hogy mit csinálnak a látogatóid az aloldalaiddal? Ezt te is megnézheted egy ügyes eszköz, a LikeSlice segítségével.
Mutatunk egy példát:
Egy tetszőleges Üzletrészes anyaggal, a Pető Borbálával készült interjúnkkal a szám tanúsága szerint 162-en kerültek így vagy úgy kapcsolatba. Másoljuk be tehát a cikk URL-jét az eszközbe, és máris okosabbak leszünk:
A 162 akció ugyanis 120 lájkból, 24 kommentből és 18 tovább-osztásból állt. Máris egy kicsivel árnyaltabb képet kaphattunk arról, hogy az írás mennyire mozgatta meg, és mennyire foglalta el az olvasókat.
A legjobb, hogy az eszköz teljesen ingyenes, és jóval alacsonyabb számokra is tökéletesen működik.
Te milyen olvasói interakciónak örülnél a legjobban?