Az állam és az autóipar húzta a beruházásokat

gazdaság fejlődés autógyár munkás informatikus
Minőségi ellenőrzésre felsorakozott autók a szerelőcsarnokban, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2013. szeptember 30-án. A Daimler AG másfél éve nyitotta meg gyárát Kecskeméten, ahol októbertől a nagyközönség előtt is megnyílnak az üzem kapui. A 18 hónap alatt több mint 100.000 Mercedes-Benz B-osztály, illetve CLA-modell gördült le a hazai gyártósorról.
Vágólapra másolva!
Érezhető a lassulás.
Vágólapra másolva!

A harmadik negyedévben 16,3 százalékkal nőttek a beruházások. Az eredmény illeszkedik az idei lassuló trendbe: az első negyedévben 22,6 a másodikban pedig 21,3 százalékos volt a bővülés.

A várakozás szerint

„A visszafogottabb tempó megfelel a várakozásoknak” – kommentálta az adatokat Németh Dávid. A K&H Bank vezető elemzője szerint a lassulás leginkább a versenyszférának köszönhető, amelyből egyedül az autóipar teljesített kiemelkedően, míg a pénzügyi szektorban jelentősen csökkentek a beruházások.

A bővülés legfőbb indikátora az állam volt, amely főleg az építőipart pörgette közműfejlesztésekkel, vasút- és útálózat építésekkel.

Az autó a növekedés egyik motorja Forrás: MTI/Ujvári Sándor

Folytatódik a lassulás

A lassulás tovább folytatódik, mivel az állam is visszafogja majd beruházásait, véli Németh Dávid. Összességében az idén éves átlagban 20 százalék alatti növekedés várható, jövőre pedig 10 százalékos emelkedésre van kilátás.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!