A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Befektetők kapkodnak a Budapest Bakering után

Lendvai Ádám, a Budapest Bakery alapítőja a BKV jármű formájú street food kocsiknál, amik a Ring nevű pékárut, a Budapest Bakery termékét árulják az Erzsébet tér környékén 2015 május 26-án Lendvai Ádám, a Budapest Bakery alapítőja a BKV jármű formájú stre
Lendvai Ádám, a Budapest Bakery alapítőja a BKV jármű formájú street food kocsiknál, amik a Ring nevű pékárut, a Budapest Bakery termékét árulják az Erzsébet tér környékén 2015 május 26-án
Vágólapra másolva!
Az új hazai streetfoodmárka, a Budapest Bakering gyorsan a figyelem középpontjába került. Befektetők és külföldi vállalkozók érdeklődnek a BKV-bébiknek tűnő büfékocsik és a gyűrű alakú szendvicsek iránt. Lendvai Ádám ötletgazda a további tervekről beszélt az Üzletrésznek.
Vágólapra másolva!

Túl van a háromhetes tesztidőszakon az ország új street food-márkája, a Budapest Bakering. Három BKV-járműre hasonlító büfékocsiból árulnak egy újfajta ételt, a ringet. A kézzel tolható kocsik a hetedik kerületben keringenek, és a honlapon lehet követni, hogy épp merre járnak. Nagy érdeklődés övezi az innovációt, így Lendvai Ádám ötletgazda már étteremben is gondolkodik.

Gyorsan felkapott lett az új street food-márka Forrás: Origo

Budapestről szól

A Budapest Bakering színes dizjánkocsijai olyanok, mintha a nagy tömegközlekedési eszközök kisgyerekei lennének. „Végig fontos volt, hogy a projekt Budapestről szóljon. Nem minden városban vannak olyan jellegzetes tömegközlekedési eszközök, mint Budapesten. Londonban fontos szimbólum a double-decker, de Magyarországon nem igazán foglalkozunk a helyi tömegközlekedés egyedi arculatával” - mondta Lendvai. Lehet, hogy valóban piaci rést talált, hiszen a sárga villamos, a kék busz és a piros troli helyi sajátosság. A jövőben még több kocsit szeretne gyártani a mostani három mellé: szívesen elkészítené a budapesti metró és HÉV gyermekét is.

A kocsik saját fejlesztések: Lendvai maga tervezte őket, beleértve a kormányszerkezetet és a fékrendszert is. „Mindig szerettem rendszereket alkotni. Jártam építészkarra, de tanultam képzőművészetet is, és a mai napig szívesen ötvözöm a két területet. A startupkultúra hozta magával az elvárást, hogy az újítások problémákat oldjanak meg és üzleti szempontból is értelmezhetőek legyenek. Sok innováció azért nem lesz sikeres, mert távol áll a mindennapoktól, és nem értik igazán az emberek.” A Budapest Bakering célja, hogy praktikus ételt kínáljon a belvárosban, elérhető áron. Ha elindul a teljes üzem, akkor reggel 7-től hajnali 3-ig lehet majd ringeket venni a hetedik kerületben.

Lendvai Ádám maga tervezte a három kocsit Fotó: Szabó Gábor - Origo

A ring lehet a magyar hamburger

A ringeket külső partner, egy pékség süti. „Végigjártam a város számos pékségét és így találtam meg Jutka nénit, aki egy csodálatos ember, igazi vállalkozó. 16 év alatt egy nagy pékséget épített fel és nem ijedt meg az innovatív elképzeléstől. Jutka néni a fejlesztésben is sokat segített, és rögtön látta a fantáziát a projektben” - mondta Lendvai. A növekvő gyártási igény miatt további pékségekkel terveznek együttműködést. Lendvai álma, hogy a ring világhírű legyen. Az olaszok nélkül nem lenne pizza, ahogy az amerikaiak nélkül sem hamburger, ő pedig a ringet szeretné adni a világnak.

A ring most hét ízben kapható, de hamarosan indul egy weboldal, amelyre mindenki feltöltheti a receptötletét, illetve szavazhat a legszimpatikusabb receptekre. A legsikeresebb ötleteket meg is valósítják, és beemelik a kínálatba.A ringek minőségi alapanyagokból készülnek, de az árazásban ez nem jelenik meg. Egy ring 300 forintba kerül, ami a magyaroknak is megfizethető, a külföldieknek pedig alacsony ez a körülbelül 1 eurós ár, hiszen más országokban 2-3 eurót kell fizetniük a hasonló színvonalú ételekért.

Hétféle töltelékkel kapható a gyűrű alakú szendvics Fotó: Szabó Gábor - Origo

Ha étterem, akkor kocsiszín

Lendvai több innovációs projekten dolgozott korábban. Perfumance nevű parfümajánlós mobilappját idén januárban vette meg az angol The Fragrance Shop nevű cég 500 ezer fontért, ami nagyjából 216 millió forintot jelent. Részben ezt az összeget forgatta bele a Budapest Bakering elindításába. A Budapest Bakering körülbelül 10 millió forint kezdőtőkével indult. Ebből készült a most közlekedő három kocsi, amelynek darabja 1,5 millió forintba kerül, és kifizette a fejlesztésben résztvevő alkalmazottakat.

Több befektetői ajánlatot és külföldi megkeresést kapott az elmúlt hetekben, de még mérlegel. „Tizenhat külföldi városból kaptunk franchise-zal kapcsolatos megkeresést, és ez az, amire a legkevésbé számítottunk. Főleg kint élő magyar vállalkozásoktól jön a kezdeményezés." Céges rendezvényekre is túlfoglalás van, és fesztiválszervezők kérik, hogy a kocsik legyenek ott a következő rendezvényükön. Ez azt jelenti, hogy át kell állni az egyedi prototípusok kisüzemi előállításáról a nagyobb volumenű gyártásra, ami rengeteg forrást igényel. A HÉV vagy metró készítésére ezért lehet, hogy egy hazai közösségi finanszírozási megoldást próbál majd ki. Hosszabb távú terve egy Budapest Bakering étterem: egy kocsiszínszerű helyet nyitna, ahol ringalapú fogásokat kínálnak.

Jó napot, kolléga, adnék egy ringet, hátha éhes... Fotó: Szabó Gábor - Origo

Nem kell jogosítvány

A Budapest Bakering menedzsmentje most három főből áll, de bővülni fog. A kocsik gyártásán hatan dolgoznak, és a ringeket is hatan árulják. Ha teljes gőzzel elindul a projekt, akkor körülbelül húszfős eladói csapatra lesz szükség a teljes délelőtti és délutáni műszak biztosításához. Mivel a kocsikat kézzel tolják, jogosítványra nincs szükség. A Budapest Bakering lényege a mobilitás: a kocsik folyamatosan mozgásban vannak a hetedik kerületben, így az utcán sétálók bármikor találkozhatnak velük. A ring maga is megtestesíti a mobilitást azzal, hogy egy töltött, de zárt étel, ezért miután megvásároltuk, nyugodtan eltehetjük a táskánkba anélkül, hogy szétesne.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!