A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

30 ezer manipulált autó futhat Magyarország útjain

Wolfsburg VW Volkswagen
FILES - A VW Golf is pictured inside the so-called car towers of car manufacturer Volkswagen AG (VW) at the company's assembly plant in Wolfsburg, central Germany on March 10, 2015. Shares in Volkswagen plunged further on September 22, 2015, as the German auto giant faced fast-spreading worldwide investigations and a potentially huge financial hit from the snowballing scandal about cheating US pollution tests. AFP PHOTO / TOBIAS SCHWARZ
Vágólapra másolva!
Már a magyarországi Volkswagen-honlapon is lecsekkolható az alvázszám alapján, hogy az adott gépkocsit ellátták-e olyan szoftverrel, amely meghamisítja az emissziós értékeket. A Német Közúti Közlekedési Hivatal adatai szerint jól számolt az Origo, és valóban több tízezer magyarországi autót érinthet a dízelbotrány.
Vágólapra másolva!

Elegendő megadni az alvázszámot, és a rendszer megmondja, beépítették-e a kocsiba az emissziós értékek meghamisítását lehetővé tevő szoftvert – a német, a brit, a francia, vagy éppen az osztrák VW-weboldalak mellett kedd hajnal óta már a magyar nyelvű portál is tudja ezt a szolgáltatást.

A konszernhez tartozó Audi múlt pénteken közölte, hogy a hét folyamán ez a lehetőség az egyes országok Audi-honlapjain világszerte megnyílik az Audi-tulajdonosok előtt. Valószínűleg ez lesz a többi VW-márka esetben is, azonban hétfő délután még egyik magyar márkaoldalon sem volt elérhető ez a szolgáltatás.

Továbbra sincs hivatalos magyarországi adat

A VW még nem közölt adatokat arról, hány EA 189 gyári kódú motorral felszerelt gyártmánya közlekedik Magyarország útjain – ez az a motortípus, amely miatt kipattant a VW-botrány. A konszern 2009 és 2015 között világszerte 11 millió dízelüzemű járművébe telepített olyan szoftvert, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.

11 millió Volkswagen-gyártmányt érint a botrány Forrás: AFP/Tobias Schwarz

Az Origo becslése szerint körülbelül 15-20 ezer Magyarországon forgalomba helyezett új autót érinthet a dízelbotrány, plusz körülbelül ugyanennyi használt autót is, amelyeket nem Magyarországon helyeztek először forgalomba, de már itt futnak.

Ügyeskedés a laborban

Az Origo Autó rovata utánajárt, hogyan csalt a méréseken a VW: a német konszern azt használta ki, hogy szigorúan meghatározott protokoll szerint, zárt laboratóriumban végzik az autók emissziós méréseket. Fejlesztettek hát egy programot a motorvezérlésbe, ami ragyogó emissziós értékeket ad a padon – a trükkös szoftverről és a lebukásról bővebben itt olvashat.

A Német Közúti Közlekedési Hivatal (KBA) tájékoztatása szerint az Európai Unióban a VW-botrányban az Euro 5-ös, EA 189 kódjelű, 1200, 1600 és 2000 cm3 lökettérfogatú dízelmotorok lehetnek érintettek, válaszolta az Origónak a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH).

Magyarországon körülbelül 30 ezer olyan jármű van forgalomban, amelyeket ilyen típusú motorokkal láttak el,

de az NKH is kiemeli, hogy csak a német hatóság vizsgálata után lehet pontosan megmondani, hogy ténylegesen hány jármű esetében történt manipuláció a károsanyag-kibocsátásban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!