A bliccelők lehetnek az Orbán–Tarlós-birkózás nyertesei

Orbán Viktor, Tarlós István
Budapest, 2014. március 28. Orbán Viktor miniszterelnök (k), Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke (b) és Tarlós István főpolgármester (j) a 4-es metró avatásán Budapesten, a metróvonal kelenföldi végállomásán 2014. március 28-án. MTI Fotó: Beliczay László
Vágólapra másolva!
A BKV-nál kezdődik a spórolás, ezért kevesebb biztonsági őr lesz a metróban. Az 1-es villamos mozgólépcsőit is a pénzhiány miatt állították le. Orbán Viktor és Tarlós István januárban egyeztetnek újra a tömegközlekedésről és a közlekedési vállalat finanszírozásáról.
Vágólapra másolva!

2016 elejétől drasztikusan csökkenti a BKV a metróban dolgozó biztonsági őrök számát. Az Index úgy tudja, a leépítésre azért van szükség, mert a BKV-nál kevés a pénz, a közlekedési vállalat finanszírozása nem megoldott.

A mozgólépcsőkre sincs pénz

A pénzhiány az oka annak is, hogy az 1-es villamos mozgólépcsőit leállították, véli a lap. A mozgólépcsőkhöz még nem készült el a távfelügyeleti rendszer, ezért őröknek kellene felügyelni őket, erre viszont nincs pénz.

Nem tudtak megegyezni

Ahogy az Origo is megírta, a kormány több pénzt ad a kerületek rovására a fővárosnak az iparűzési adóból, cserébe Budapestnek az iparűzési adóbevételekből először a BKV működését kell megoldania.

Tarlós István főpolgármester azt nyilatkozta, hogy ez elfogadhatatlan, mert nem oldja meg a BKV finanszírozását. A főpolgármester az Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott tárgyalásán le is passzolta az agglomerációs közlekedést a kormánynak. A két politikus januárban egyeztet újra a BKV-ról és a tömegközlekedésről.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről