Részben magánkézbe adnák Európa legnagyobb autópálya-hálózatát
![Early rush-hour traffic on the A8 Highway CAR STREET lights GAS back lights automobiles](https://cdn.origo.hu/2023/12/XW_W5uok2PH0krJrhaNso1DK5_Ir-FlbEvw6wXg_kL4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzZlNWM1NDdjNDJmYzRkYzI5OTJjZWQ2MWNlOWEzMzIy.webp)
A német hetilap emlékeztetett arra, hogy a 13 ezer kilométer hosszú autópálya-hálózat a második leghosszabb a világon. Ennél hosszabb csak az Egyesült Államokban van.
A német hálózat tulajdonjogán a szövetségi kormány és a 16 szövetségi állam osztozik.
A hetilap rámutatott arra, hogy Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter még csak tanulmányozza a kérdést. A minisztérium szerint egyebek között
a biztosítókat érdekelhetné az ügylet,
mivel az jó megtérülést hozna számukra a jelenlegi – és vélhetően még egy ideig biztosan – igen alacsonyan tartott kamatok mellett.
Arról nincs információ, hogy mekkora összegért adnák el a kisebbségi részesedést. A szövetségi állam évi csaknem 4 milliárd eurót szed be díjként a teherautók úthasználata után.
Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter nagy vonalakban már felvázolta a magánosítás lehetőségét a parlament költségvetési bizottságában, és azt mondta, hogy a kormány fenntartja többségi részesedését, ha lesz magánosítás – írta a lap.
Németországban már többször felmerült az autópályák magánosításának az ötlete korábban, és biztos, hogy ha lesz is egyáltalán privatizáció, arra csak a jövő szeptemberi parlamenti választások után kerülne sor.