Nagyon gyors ütemben bővül egy San Franciscó-i startup, az Instacart. A 2012-ben alapított vállalat ma már a legnépszerűbb friss árukat kézbesítő cégnek számít az USA területén.
Sikerüket annak köszönhetik, hogy a rendeléstől számított
akár egy órán belül már kezünkben lehetnek azok a termékek,
amelyeket meg szerettünk volna vásárolni.
A cég folyamatosan növekszik, jelenleg 25 állam 1200 városában van jelen, a jelenlegi 36 piacuk számát szeretnék egy éven belül 60-ra emelni - írja a Financial Times.
A növekedéshez minden adott, a Sequoia Capital 400 millió dolláros tőkebefektetést hajtott végre, így
a cég becsült értéke jelenleg már 3,4 milliárd dollár.
Az Instacart jelenleg 135 áruházlánccal áll partneri viszonyban. A rendeléseket egy applikáción lehet leadni. Ezt különböző előfizetési díjért cserébe tehetjük meg. Az Instacart Express program
évi 99 dollárért (28-29 ezer forint) vagy havi 15 dollárért (4300 forint) vállalja,
hogy egy órán belül házhoz viszi a friss élelmiszereket. Lassabb kézbesítést is lehet kérni, sőt a bevált időpontfoglalós módszerrel is lehet élni.
A havidíj felett azonban fizetni kell szállítási díjat is, sőt az alkalmazásban alapból egy 10 százalékos borravaló is be van állítva, amelyet ki lehet nullázni, ha szeretnénk.
A rendelés pillanatában kapunk egy személyi asszisztenst is, aki felveszi velünk a kapcsolatot a boltból, tájékoztat a rendelés állapotáról, jelzi, ha valami épp nincs raktáron.
Az előfizetési díj és alkalmankénti szállítási díj együtt nagy összegnek tűnik, de rengeteg időt spórolhatnak meg azok a háztartások, amelyeknek így nem kell ingázniuk a munkahelyük vagy az otthonuk és a bolt között, sőt
maga a bevásárlás sorbanállással is hosszú folyamat.
A szektorban óriási potenciált lát az Amazon és a Google is, előbbi Amazon Fresh néven működik, míg a Google úgy döntött, hogy a Google Express futárszolgáltatását kiterjeszti a friss árukra is.
Hasonló szolgáltatásokat kínálnak más cégek is, Magyarországon a házhoz szállítással foglalkozó áruházaknál időpontsávot kell foglalni. Hátrányuk azonban, hogy az üzletek többségében a rendelés leadásától számított
leghamarabb 36 óra múlva kaphatjuk kézbe a megrendelt árukat.