„Az országszerte 27 helyszínen megtartott K&H prémium befektetési klub rendezvénysorozat során azt vizsgáltuk, hogy a megtakarítással rendelkezők jellemzően milyen csatornán - online vagy offline - rendelkeznek befektetéseikről. A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedésének irányába mutat a megtakarítások terén is, hiszen
háromból egy ember már szívesen bonyolítja befektetési tranzakcióit e-portfólión keresztül vagy távbankár segítségével"
– tájékoztatott Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.
„A megkérdezett prémium, tehát az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezők válaszai és a saját tapasztalataink alapján is azt látjuk, hogy míg befektetési kérdésekben továbbra is inkább személyesen, a banki tanácsadón keresztül informálódnak, addig egyre erőteljesebb az igény, hogy saját maguk, online követhessék befektetéseik, megtakarításaik alakulását" - hangsúlyozta ki Zobor Zsuzsanna.
A K&H Bank ezért tavaly a hazai piacon elsőként vezette be az e-portfólió szolgáltatást, amelyen keresztül
az e-bankba belépve a megtakarítók nyomon követhetik bankszámláikat, a bankbetéteiket, az értékpapír típusú megtakarításokat és az életbiztosítás típusú befektetéseket is.
Az e-portfólió tájékoztató funkciói mellett pedig egyből látható és összehasonlítható a saját kockázati besorolásnak legoptimálisabb célportfólió-összetétel. Az online szolgáltatás egyben csatlakozik a telefonos befektetési tanácsadókhoz, a K&H távbank csapatához, így a megtakarítások módosítása rajtuk keresztül is történhet.
Az országos K&H prémium befektetői klub rendezvénysorozat alkalmával évente több mint 1800 prémium - azaz az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezdő – magánbefektető ad választ befektetési szokásairól és szándékairól. A legutóbbi felmérés 2017 őszén, országosan 27 helyszínen zajlott, és 1850 megtakarító vett benne részt.