A megkérdezett középiskolások csaknem háromnegyede kap zsebpénzt és közel kétharmada keresett már pénzt diákmunkával. Válaszaik alapján ebből szórakozásra nagyjából 5 ezer és 10 ezer forint közötti összeget költenek havonta. A szülőktől kapott/megkeresett pénzt fele-fele arányban tartják készpénzben, illetve bankkártyán.
Mindez pedig azt mutatja, hogy a diákok jelentős részének vannak önálló tapasztalatai a pénzkezelést illetően.
Nagyobb pénzköltéseikben tudatosak, pénzt gyűjtenek a nagyobb kiadásokra és kétharmaduk nyilatkozta, hogy összehasonlítja a termékek árait a boltok kínálatai szerint. Szórakozásra is szánnak pénzt, de egy nagyobb kiadással járó fesztiválra a megkérdezett fiataloknak csak közel a fele költene.
A hitelhez fűződő viszonyukat tekintve szkeptikusak, hiszen autóra, lakásra vagy telefonra a középiskolások harmada egyáltalán nem venne fel felnőtt korában hitelt, míg abban fele-fele arányban oszlanak meg a vélemények, hogy tanulásra szabad-e hitelt felvenni.
Az eredmények alapján a legjobban a már őket is érintő pénzügyi kérdésekre tudták a választ. Jól ismerték a diákhitel konstrukciókat és olyan, a pénzügyek kezelésének elengedhetetlen fogalmait, mint a különböző befektetések futamideje, a THM, vagy a biztosítások.
A projektnapokat lezáró online kvízjáték során 15 kérdés helyes megválaszolásával a diákok maximum 300 ezer forintot gyűjthettek iskolájuk alapítványának.
A megnyert összeget a programban résztvevő középiskolák a Pénziránytű Alapítvány céljaival összhangban, a pénzügyi nevelés támogatására fordíthatják.
A nem reprezentatív tapasztalatok alapján összességében elmondható, hogy a fiatalok kiemelkedően fontosnak tartják a pénzügyi ismeretek tanítását az iskolában. Bár még ritkán használnak pénzügyi tervező alkalmazásokat, de tudatosak, érdeklődőek és fontos számukra, hogy tisztában legyenek a pénzügyi alapfogalmakkal. Nem félnek kérdezni vagy segítséget kérni, ugyanakkor saját maguk is mérlegelik lehetőségeiket.