Több vállalat is beszállni készül a feltörekvő vietnámi okostelefon-piacra. A Vingroup, amely az ország legnagyobb építkezési vállalata bejelentette, hogy idén okostelefonok gyártásába kezd. Közben a háztartási elektronikai eszközöket gyártó Asanzo is ötvenszeresére növeli a mobiljainak számát és idén már 600 ezer készüléket dobnak a piacra.
Mindkét cég az üzleti élet más területein megszerzett tapasztalatait próbálja kihasználni ebben a feltörekvő szektorban. Ugyan a Samsung értékesíti az országban eladott mobilkészülékek felét, a helyi cégek azonban az olcsó, egyszerű okostelefonokkal próbálnak piaci részesedést szerezni.
A Vingroup külön leányvállalatot hozott létre VinSmart néven, amely 131 millió dolláros büdzsét is kapott.
Ez az cég lesz majd felelős a telefonok gyártásáért és értékesítéséért. A VinSmart a tervek szerint gyárat is épít majd Vietnám ipari negyedében, Hai Phongban.
Az alkatrészek előállításával sem lesz gond, hiszen a Samsung miatt rengeteg beszállító érkezett az országba Japánból és Dél-Koreából, ők pedig az utóbbi időben a helyi cégeknek is elkezdték értékesíteni a különböző alkatrészeket.
A vietnámi okostelefon-piac hatalmas növekedésen ment keresztül az elmúlt években. A szektor 2017 óta 10 százalékot bővült, az eladások száma pedig 2014 és 2017 között megduplázódott, és
jelenleg pedig éves szinten 15 millió új készüléket értékesítenek.
A kínai gyártók is megérezték a lehetőséget. Az Oppo, amely 2012-ben lépett a piacra, mára már megelőzte az Apple-t, mint Vietnám második legnagyobb okostelefon-beszállítója. A Xiaomi pedig egy helyi e-kereskedelmi portállal társulva próbálja növelni az eladásokat. Ők kezdetben az olcsóbb eszközökre fókuszáltak majd, de később drágább telefonokat is készítenek majd.
A Vingroup a Nikkei Asian Review szerint már amerikai vállalatokkal is összeállt annak érdekében, hogy minél előbb képesek legyenek olcsó telefonokat készíteni. Emellett pedig a különböző technológiákat vietnámi partnercégektől tanulják majd el.
Az Asanzo, amely főleg televíziókat készít, idén 8 millió dollárt költ arra, hogy fokozatosan növelje okostelefonok gyártását. A vállalat még 2017-ben lépett be a piacra, akkor két modellt dobtak piacra, ezidáig pedig mindössze 12 ezer készüléket sikerült legyártaniuk. Viszont mostantól negyedévenként kívánnak új telefonnal megjelenni Ázsiában.