Becslések szerint a 7 százalékos adóból származó potenciális bevétel évi öt milliárd cseh korona lehet, bár ezeknek a cégeknek (elsősorban a Google-ról és a Facebookról van szó) nagyon nehéz mérni a pontos bevételeit.
Alena Schillerova pénzügyminiszter azt mondta, hogy a kormány ezzel egyértelmű jelzést küld az OECD és az EU felé, amely szervezetek idén nem találtak megoldást az országon kívülről érkező olyan vállalatok adóztatásának problémájára, amelyek a bevételeiket az országon kívül mutatják ki.
Az adót évente becsülnék meg, a vállalatoknak pedig havonta kellene fizetniük azt, év végén pontosítva az adóbevallást.
Schillerova hozzátette, hogy
az olyan társaságok, amelyek számára a digitális forrásból érkező bevételek csak másodlagosak, mentesülnek az adó alól.
Ilyen lehet például egy autógyártó, amely a gépjármű digitális kijelzőjén hirdetéseket értékesít. Ehhez egy küszöbértéket is meghatároztak, a digitális bevétel nem érheti el a teljes bevétel 10 százalékát.
Forrás: Praguemonitor.com