A University of Phoenix 2012-ben jelentette be, hogy szoros együttműködésben dolgoznak a Microsoft, a Twitter és az Adobe mellett más nagyvállalatokkal is, majd agresszív reklámkampányba kezdtek, amelyet egészen 2014-ig folytattak.
A reklámok azt a benyomást keltették, hogy az egyetem a diákjai számára munkahelyeket teremt az említett cégeknél, erről viszont egyáltalán nem volt szó.
Az FTC szerint ez volt a legnagyobb bírság, amelyet valaha kiszabtak piaci alapon működő felsőoktatási intézményre.
Alex Smith, az FTC fogyasztóvédelemért felelős igazgatója elmondta, hogy a diákokat mindig hitelesen és tényszerűen kell tájékoztatni, nem pedig olyan álommunkákat ígérni nekik, amelyek sosem léteztek. A University of Phoenix közleményben reagált és megemlítette, hogy egy konkrét 2012 és 2014 között futott reklámot kifogásolt az FTC.
A megállapodás keretein belül a University of Phoenix és anyavállalata, az Apollo Education Group minden diáktartozást eltöröl, amelyet a 2012 októbere és a 2016 vége között beiratkozottak halmoztak fel, vagyis nagyjából 141 millió dollárt.