Jelentős növekedésben a legnagyobb hazai online piactér

Vágólapra másolva!
A hazai e-kereskedelem évek óta dinamikusan növekszik, a koronavírus-járvány pedig újabb lendületet adott az online piacnak. A webáruházak teljesítményéhez mérten is kiemelkedő az eMAG Marketplace növekedése, amely Magyarország elsőszámú online piactere.
Vágólapra másolva!
Forrás: pixabay.com

Mi az eMAG Marketplace valójában?

Az online marketplace kifejezés nem ismeretlen azok számára, akik szívesen vásárolnak a neten. A kifejezés olyan platformot takar, amely lehetőséget biztosít a kereskedők számára, hogy közvetlen módon értékesítsék a termékeiket. A marketplace tehát felületet biztosít, de a termék kiszállítása már a kereskedő feladata. A kereskedő és a piactér között létrejött partnerségben mindkét fél megtalálhatja a maga számítását; a kereskedő értékesíti a termékeit, a piactér pedig jutalékhoz jut.

Mit tegyen, aki az eMAG-on szeretne forgalmazni?

A partnerség létrejöttének alapfeltétele a csatlakozás. A kereskedőnek regisztrálnia kell a vállalkozását, az ajánlatok elhelyezése csak ezután kezdődhet meg. A regisztrációt követően a kereskedő a saját felhasználói fiókjával beléphet az eMAG Marketplace adminisztrációs felületére, ahol elvégezheti a termékfeltöltést.

Ha valaki nagyszámú terméket szeretne elhelyezni a piactéren, úgynevezett API segítségével integrálhatja a terméklistát. Az árak, illetve a belistázott termékek köre és az eladásra szánt készletszintek meghatározása teljes mértékben a partner döntésétől függnek. A kereskedő szabadon megválaszthatja, mely termékeit kívánja értékesíteni a piactéren, nem létezik „mindet vagy semmit” elv.

Fontos megjegyezni, hogy a számlát minden esetben a kereskedő állítja ki a vásárló felé, az eMAG Marketplace kizárólag közvetítő szerepet tölt be.

E-kereskedelmi szakértők szerint számos előnnyel jár az online piacterek használata. Az eMAG havi szinten többmillió látogatást szolgál ki, ezzel egy kis webáruház nem versenyezhet. A kereskedők az eMAG rendes kampányiban is részt vehetnek, méghozzá díjmentesen.

Egyre nagyobb az igény a hatékony piactér iránt

Jelentős növekedést mutatnak az eMAG Marketplace mérőszámai; immár 5000 felett jár a regisztrált kereskedők száma, akik összesen mintegy 2,5 millió termékkel gazdagították az eMAG kínálatát.

A teljesítménymutatók is figyelemreméltók: három hónap adatait figyelve a termékoldali megtekintések száma 88%-kal, a rendelések száma pedig 150%-kal nőtt!

A koronavírus-járvány során még inkább kiéleződött a verseny az e-kereskedők között; az eMAG Marketplace hatékony és jól tervezhető marketingeszköz számukra. Marketingszakértők szerint még azoknál a kategóriáknál is érdemes lehet igénybe venni a szolgáltatást, ahol az árrés alacsony profittal kecsegtet, hiszen az elért elégedett vásárlók jelentős hányada visszatér ahhoz a webáruházhoz, amellyel maradéktalanul elégedett volt.

Fókuszban a kereskedő

Az eMAG piactér munkatársai nagy hangsúlyt fektetnek a partnerségre. Ennek jegyében szervezik a Sellers Day nevű eseményt, amely az idei évben a kialakult koronavírus helyzet miatt az online térbe rendeződött át mindenki biztonsága érdekében.

Az online rendezvény során a résztvevők értesülhettek az eMAG Marketplace eddigi tapasztalatairól, a legfrissebb e-kereskedelmi trendekről, izgalmas piaci adatokról hallhattak, sőt betekintést nyerhettek a piac fejlődésébe is.

A hazai e-kereskedelem dinamikus fejlődése garantálja a vezető online piactér további növekedését. Az eMAG vezetői szeretnék felhívni az offline kereskedők figyelmét az online piac térnyerésére; arra bátorítják őket, hogy jelenjenek meg az online térben, tegyék elérhetővé a termékeiket 3 és fél millió aktív magyar vásárló számára. Ebben nyújt segítséget az eMAG Marketplace.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!