Keresőoptimalizálás kezdőknek

Vágólapra másolva!
Sokat változott az elmúlt 10 év során a keresőoptimalizálás, hiszen óriási tempóban érkeznek az újabb és újabb technológiai innovációk a legnagyobb kereső, a Google oldaláról. Ezek gyökeresen megváltoztatták a SEO szakemberek munkáját, hiszen azok a módszerek, amelyek 10 évvel ezelőtt működtek, azokért ma gyakorlatilag büntetés, legrosszabb esetben kitiltás is járhat. Ebben a cikkünkben nézzük meg, hogy a keresőoptimalizálás kezdőknek, milyen fortélyokat rejteget, ill. mire érdemes ma, 2020-ban figyelni.
Vágólapra másolva!
Forrás: elements.envato.com

A keresőoptimalizálás 3 alapszabálya

1. Egyedi tartalom nélkül nehéz lesz

Nyilván minden vállalat első helyen szeretne szerepelni a Google keresőben egy-egy kulcsszóra, de ez csak kevés cégnek sikerül.

Miért? Mert a többség másol vagy fordít, de semmiképpen sem próbál meg egyedi tartalmat készíteni.

Az egyedi tartalom, szövegek, képek, videók, infográfok mind jó módszerek arra, hogy igazán sajátos website-ot készítsünk, amelyre még a konkurencia is rácsodálkozik majd.

2. Ne a Google-re optimalizáljunk, hanem a felhasználókra

Sajnos még mindig rengetegen készítenek olyan weboldalakat, amelyek nem a felhasználóknak kedveznek, hanem a Google algoritmusoknak. Ezt a hibát nem szabad elkövetni, hiszen nem a Google tartja el a website-okat, hanem a felhasználók.

Igyekezzünk funkcionális, praktikus és esztétikailag tetszetős, lehetőleg gyors és modern weboldalt készíteni. A fejlesztés során nem az a fontos, hogy mit akar egy céges vezető, hanem az, hogy mi okoz jobb felhasználói élményt a usereknek.

3. A linképítést csak marketingre használjuk

2020-ban nem szabad linkfarmokat és egyéb linkgyűjtő site-okat használni, hiszen az így keletkezett backlinket értéke egyenlő lesz a nullával. A linképítés során fontos arra figyelni, hogy hova és milyen közönségnek kerülnek ki a PR cikkekben lévő backlinkek.

Amennyiben muszáj a marketing kampány miatt a linképítés, csak és kizárólag magas DA vagy PA értékű, releváns weboldalakra / hírportálokra / szakmai blogokra kerüljenek ki egyedi és nem másolt PR cikkek, amelyek lehetőleg értékes tartalommal bírjanak az átlag felhasználó számára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!