Románia
ÉLŐ
Hollandia

Kiderült a Primark legnagyobb titka: ettől olyan alacsonyak az árak

Vágólapra másolva!
A Primark lényegében verhetetlen az árak a tekintetében, miközben a minőségi, a fenntarthatósági és egyéb kritériumoknak is igyekszik egyre inkább megfelelni, amivel komoly kihívást jelent a világ drágább divatáruház-láncainak. De hogy tudnak ilyen olcsók lenni? Elmondjuk!
Vágólapra másolva!

A Primarknál világszerte alacsony árakkal dolgoznak. Filozófiájuk lényege, hogy nem számít, milyen vastag a vásárlók pénztárcája, divatos és otthoni kiegészítők széles választékát kínálják számukra megfizethető áron. 

Természetesen gyakran felmerül a kérdés, hogyan tudják az alacsony árakat az áruk jó színvonalával összekapcsolni az ellátási láncban. A cégnél azt mondják: nincs titok! Egyszerűen arról van szó, hogy néhány dolgot másképp csinálnak, mint más márkák, így tartják alacsonyan az árakat.

  • Sokféle és nagy mennyiségű terméket árulnak: óriási tételben rendelnek árut, amit így alacsony egységáron tudnak eladni. 
  • Nagyon keveset reklámoznak: a Primark reklámköltsége alig valamivel haladja meg a nullát, azaz minimális a cég reklámtevékenysége. Ezeket a költségeket tehát nem kell beépíteniük az árakba. Hírük gyakorlatilag szájról-szájra jár a vásárlóközönség körében, vagy akár a média jóvoltából, ahogy azt most a budapesti üzletnyitás kapcsán is látjuk, hiszen a sajtó tele van az üzletlánc magyarországi megjelenésével.
  • Olyan ruhákat terveznek, amelyek a legújabb trendeket követik, de az üzletben való megjelenítésükhöz nem használnak például drága vállfákat, ruhacédulákat és árcédulákat.
Primark, Ruházati bolt, üzlet, ruházat, divat, divatüzletlánc, Primarküzlet, Primarkbolt, Budapest, 2024.05.27.
A Primark az ellátási lánc minden szakaszában igyekszik megtakarításokat elérni, hogy alacsonyan tarthassák a fogyasztói árakat  
Fotó: fotó: Kallus György
  • A csomagoláson is sokat spórolnak: a versenytársakat megelőzve, a papírtáskák mellett újrahasználható, papírtextil, illetve textil bevásárlótáskákat is alkalmaznak; ezekből az európai nagyvárosokban rengeteget láthatunk, ami nem túlzottan költséges, viszont annál ügyesebb reklámfogás egyben. 
  • A termékek gyárakból az üzletekbe szállítása során is igyekeznek a lehető leghatékonyabbak lenni, vagyis alacsonyan tartani a szállítási költségeket. Megkérik a szállítóikat: úgy csomagolják be például a pólókat, hogy azokat azonnal ki lehessen pakolni az üzletek polcaira.

Ezek révén az ellátási lánc minden szakaszában megtakarításokat érnek el. Így tudják alacsonyan tartani a fogyasztói árakat. 

Mindezek mellett magas standardokat állítottak fel a beszállítókkal szemben, mivel nincs saját gyáruk. Nagyon megválogatják, hogy kikkel dolgoznak együtt. Jellemzően a ruhagyárak azon időszakaiba foglalják be a munkát, amikor azoknál kevesebb a megrendelés, és nem cserélgetik a kínálatot havonta - ezzel megintcsak jobb árakat érhetnek el a gyártás során. 

Magyarországon azt ígérik, hogy ugyanazt a minőséget, kínálják ugyanazon az áron, mint bármely más Primark-üzletben a világon, minimális különbségek lehetnek az árfolyam miatt, de az ár mindenhol alapvetően ugyanaz.

A magyar kínálatból néhány példa az alacsony árakra: férfi strandpapucs már 560 forintért kapható, a legolcsóbb kislány fürdőruha 1300 forintba kerül, a legdrágább női napszemüvegért pedig 1900 forintot kérnek el.

Ugyanakkor fontos számukra a termékeiket gyártó munkások helyzete is. Mielőtt megrendelést adnának egy új beszállítónak, a gyárait auditálják, hogy ellenőrizzék, megfelelnek-e a nemzetközileg elismert szabványoknak. Ezt követően évente legalább egyszer, néha többször is auditálják a beszállítókat, hogy részletes képet kapjanak arról, milyenek a munkakörülmények a gyáron belül. Tagjai a Fenntartható Ruházati Koalíciónak és alapító tagjai a bérekkel kapcsolatos ACT kezdeményezésnek. 2006 óta az Etikus Kereskedelmi Kezdeményezés tagjai, és 2011-ben elérték a legmagasabb szintű státuszt.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről