2006-ban rendelt a főváros, illetve a BKV a francia Alstomtől 37 új metrókocsit 65 milliárd forintért. Ezekkel cserélnék le a több mint harmincéves orosz metrókocsikat a kettes metró vonalán, 15 szerelvényt pedig az épülő négyes vonalra szántak. Előbbieknek május végéig el kellett volna készülniük, míg a 4-es metróra szánt kocsikat július végéig le kellett volna szállítani.
A Metropolis névre keresztelt kocsik prototípusát azonban még tesztelik, és ezeken augusztus végén a tűzoltók hiányosságokat találtak, az új kocsikat baleset esetén csak speciális pontokon lehet megemelni, de erre a tűzoltóság emelői nem alkalmasak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság még áprilisban a fékeknél talált problémát. A 2-es vonalra szánt 22 járműre még típusengedély sincs, ezeket novemberben állíthatják ki.
A 2-es metróra szánt kocsiknál a BKV a késés miatt a késés miatt 3,3 millió eurót követelhet a gyártótól. A 4-es vonalra szánt járműveknél viszont az építkezés késése miatt az Alstom akár 26 millió eurós, azaz, majdnem hétmilliárd forintos kötbért kérhetne a BKV-tól. A két cég tárgyal az egymással szemben felszámítható kötbérekről és pluszkövetelésekről. Az új metrókocsikat a jelenlegi tervek szerint 2010 második felében állíthatják forgalomba, addig a mostani szerelvények járnak, de ez a lap szerint a BKV-nak komoly műszaki feladatot és kockázatot jelent.
A BKV és az Alstom szerdán közös közleményben reagált a Népszabadság állításaira. E szerint valóban van mindkét cégnek többletkövetelése a másikkal szemben, de szerintük ez egy ekkora projekt során természetes. Ugyanakkor azt írták, nem állja meg a helyét a lap értesülése a 6-7 milliárd forintos drágulásról. A közlemény szerint jelenleg is folynak a tárgyalások, a többletigény összege folyamatosan változik.
A cégek szerint a tűzoltóság tesztelte az új metrókocsikat, elvégezte a mentési próbákat, és azok során azt tapasztalta, hogy a korábban használt eszköze nem alkalmas a kocsik megemelésére. Ennek oka - írja a közlemény -, hogy az új kocsiknak máshol vannak az emelési pontjai, mint a régieknek. A tűzoltók ezért egy áthidaló gerenda legyártását kérték a BKV-tól és az Alstom-tól, amelyre az emelőjük ráhelyezhető.