Elképesztő növekedésben az e-kereskedelem – még mindig!

Vágólapra másolva!
Miközben a koronavírus-járvány a gazdaság legtöbb ágazatát komoly kihívás elé állítja, az e-kereskedelem látszólag nyertese a kialakult helyzetnek. Utánajártunk, mi zajlik a hazai online áruházak piacán.
Vágólapra másolva!
Forrás: pixabay.com

Az e-kereskedelmet éveken át 20 százalékot megközelítő növekedés jellemezte, ráadásul a növekedési ütem lassulása is minimális volt, vagyis nem kellett attól tartani, hogy a szegmens egyszerűen kifullad – fogalmaz a megkérdezett marketingszakértő.

Az évek során megtanultuk előre látni a jövő évi eredményeket; az előzetes várakozások pontosnak bizonyultak, a gazdaságkutatók csupán egy-két százalékpontot tévedtek. Ez kényelmes tervezhetőséget jelentett a webáruházaknak és a logisztikának is. Az idei évben azonban borult a papírforma.

Az e-kereskedelemnek is van evolúciója és itt is igaz, hogy nem feltétlenül a legokosabb vagy a legerősebb marad életben, hanem az, aki a legjobban alkalmazkodik a változáshoz – világít rá a megkérdezett szakértő. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy az online kereskedők nagyon kevés kivétellel mindannyian nyertesei az idei évnek, tehát áldozatokról nem igazán lehet beszélni.

Még inkább fejnehézzé válhat az online piac

Az e-kereskedelemben szinte törvényszerűen megjelenik egy vagy több domináns szereplő, akik egyre nagyobb piaci részesedésre képesek szert tenni. A tendencia alól nem kivétel Magyarország sem; az Extreme Digital és az eMAG hazai leányvállalatának fúziója során olyan „régi-új” szereplő jött létre, amely képes domináns szerepet vállalni a hazai online piacon, emellett piacvédelmet képes biztosítani a globális szereplőkkel szemben.

A piacvezető szereplők a rendelkezésükre álló erőforrásoknak köszönhetően olyan mértékű szolgáltatásfejlesztést valósíthatnak meg, ami a kisebb szereplők számára elképzelhetetlen. Jó példa erre a már említett cégcsoport Easybox csomagautomata szolgáltatása.

Az Easybox csomagautomatákból éjjel-nappal átvehetők az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek egyszerűen és érintésmentesen. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a piacvezető e-kereskedelmi márkák saját üzemeltetésű automatái.

A kisebb szereplők is jó helyzetben vannak

A piacvezető kereskedők előretörése ellenére a kisebb forgalommal rendelkező webáruházak is profitálhatnak abból, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban fordulnak a „kontaktmentes” e-kereskedelem felé.

Egyre több szolgáltatás válik elérhetővé számukra kifejezetten kkv-díjszabással, sőt ingyenes termékek is szép számmal jelen vannak a hazai piacon – véli a szakértő. Ma már létezik ingyenes ár-összehasonlító oldal, a Google ingyenesen elérhető professzionális analitikai eszközöket biztosít a vállalkozások számára, emellett gyakorlatias tudástárak állnak rendelkezésre, legyen szó marketingről, jogi kérdésekről vagy akár logisztikáról.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!