Minden harmadik étteremben találtak valami kifogásolnivalót a fogyasztóvédők

Vágólapra másolva!
A magyar családok, fogyasztók védelme érdekében a fogyasztóvédelmi hatóság munkatársai egész évben folyamatosan vizsgálják a kereskedelmi egységeket, vendéglátóhelyeket, nyáron pedig nagyobb számban vannak jelen a szezonra jellemző helyszíneken, eseményeken.
Vágólapra másolva!

A magyar családok, fogyasztók védelme érdekében a fogyasztóvédelmi hatóság kormányhivatalokban dolgozó munkatársai egész évben folyamatosan vizsgálják a kereskedelmi egységeket, vendéglátóhelyeket, ugyanakkor nyáron nagyobb számban vannak jelen a szezonra jellemző helyszíneken, eseményeken - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vezető-kormányfőtanácsosa csütörtökön a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Eitmann Norbert Róbert hozzátette, hogy a nyári ellenőrzéseken is 

mindent vizsgálnak a fogyasztóvédők, például a tájékoztatási szabály betartását, az árak feltüntetését, a vásárlók könyve kihelyezési, a nyitvatartási szabályok betartását, a termékbiztonsági szempontokat.

Az idei nyári ellenőrzésnél a hatóság fogyasztóvédői 400 vendéglátóhelyen ellenőriztek, amelyek közül 37 százalékuknál találtak kifogásolni valót, kirívó szabálysértések azonban nem voltak. Többek között például az egységárat nem tüntették fel kellőképpen, a felszolgáló díjat nem jelölték meg, vagy nem adtak számlát. 

A nyári ellenőrzés során a fogyasztóvédelmi hatóság akkreditált laboratóriumában vizsgálták a naptejek, napkrémek, napolajak UV-sugárzás elleni védelmét.

A mikrobiológiai, analitikai vizsgálatok nem mutattak ki szabálysértést, termékbiztonsági szempontból ezek a termékek megfelelőek voltak. Eitmann Norbert Róbert elmondta, a nyári fesztiválokon minden ötödik helyen találtak kisebb-nagyobb problémát a fogyasztóvédők. Kiemelte a fogyasztói tudatosság fontosságát, példaként említette, hogy 

a Sziget Fesztiválon a fogyasztóvédők bemutatták a napszemüvegekkel kapcsolatos vizsgálatot, a fesztiválozók odavihették a napszemüvegüket bemérettetésre.

vendéglátó,egység
Képünk illusztráció!
Fotó: Shutterstock

Ahogyan arról nemrég beszámoltunk, a nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a légitársaságoknál. Az elmúlt időszakban rengeteg hír érkezett arról, hogy átláthatatlan káosz uralkodik a budapesti reptéren. Gyakori volt, hogy órákig étlen-szomjan, betegek esetében gyógyszer nélkül vesztegeltek az utasok a váróban, és a megnyugtató válasz helyett csak újabb járattörléseket vagy késéseket láthattak a kijelzőkön. Amikor kollégánk kilátogatott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, aznap éppen öt járat is késett.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!