Felrobbantak egy Ryanair-gép abroncsai a milánói repülőtéren

Vágólapra másolva!
Eluralkodott a káosz a milánói repülőtéren, miután a Ryanair egyik gépének gumiabroncsai felrobbantak a leszálláskor. A robbanás 450 méteres körben okozott kárt a kifutópályán, felszakadt az útburkolat is, így a repülőtér forgalma a helyreállításig szünetel.
Vágólapra másolva!

A bergamói repülőtérről ma induló vagy landoló összes járat késik, más útvonalon közlekedik vagy törlésre került. A legfrissebb közlemény szerint a kifutópályát helyi idő szerint 17 óra előtt várhatóan nem nyitják meg újra. A milánói Bergamo - más néven Orio al Serió - repülőtéren káosz uralkodik. 

Mindez a Barcelona El Pratból érkező Ryanair-járatot érintő incidenst követően történt: a gép helyi idő szerint reggel 07:55-kor landolt, amikor a hátsó futómű négy gumiabroncsa kiszakadt, és a gép a kifutópályán ragadt. 

A gép sérülése azonban nem befolyásolta a landolást, és nem okozott problémát a fedélzeten. A repülőtér hatóságai a következő közleményt adták ki:

Tájékoztatjuk utasainkat, hogy az egyik repülőgép műszaki problémája miatt a szolgáltatások szünetelnek. Az induló járatok késnek, az érkező járatok pedig az újranyitásig törlésre kerülhetnek. Ha a bergamói repülőtérre érkezik vagy onnan indul, a legjobb, ha még a repülőtérre indulás előtt ellenőrzi járata státuszát.

Hová irányítják át a járatokat? 

A Bergamo repülőtérhez legközelebb lévő repülőterek Verona (1 óra 10 perc autóút) és Milánó Malpensa (1 óra autóút). A légitársaságok a törvény szerint kötelesek az utasokat a célállomásra szállítani, de még nem világos, hogyan biztosítják, hogy az utasok eljussanak a célállomásra.

Mi történt a géppel? 

A SACBO szerint a Ryanair járata helyi idő szerint 07:55-kor érkezett meg Barcelona El Pratból. A tűzoltók nem sokkal később érkeztek meg, és evakuálták mind a 161 utast és a személyzetet. Senki sem sérült meg. 

A gumiabroncs robbanása 450 méteres körben okozott kárt a kifutópályán. Sürgős javítási munkálatokat végeznek, mivel megsérült az útburkolat.

A kifutópálya újranyitása a repülőgép eltávolításától és a helyreállítási munkálatok befejezésétől függ. Helyi idő szerint 17 óra előtt valószínűleg nem nyitják meg újra a kifutópályát - számolt be róla az Wio News.

Egyre több gond a gépekkel

Ahogy arról az Origo is számos cikkben beszámolt, ehhez a géptípushoz köthető az elmúlt évek számos súlyos katasztrófája, rengeteg a probléma a Boeing gépeivel

A Boeing repülőgépeinél felmerült gondokra különösen nagy figyelem irányul azóta, hogy idén januárban az egyik MAX típusú gépnek repülés közben kiszakadt az oldalpanelja. Azóta kiderült: az egykor mintaadónak tekintett vállalat súlyos, a gyártás minőségét érintő problémákkal küzd, melyek hatással lehetnek a repülésbiztonságra.

A katasztrófák után az egész világon felfüggesztették az érintett géptípus használatát. Később bebizonyosodott, hogy a Boeing felelős az átesésgátló rendszernél kimutatott hibáért. Ráadásul néhány évvel a történtek után újabb hibákat tártak fel a vállalatnál, melyek súlyos repülésbiztonsági kockázatokat rejtenek. 

Májusban leszállás után szikrázni kezdett egy Boeing teherszállító Isztambulban. A pilóta próbálta megállítani a gépet, annak orra azonban a földet érte. Kiderült, hogy meghibásodott a futómű. A United Airlines egyik Boeing gépe pedig júliusban felszállás közben elvesztette a fő futómű kerekét.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!