Az Alibaba lesz a NOB digitális partnere 2028-ig
![politics diplomacy economy summit Horizontal](https://cdn.origo.hu/2023/12/n-0zNxPF2KEkXK_OtEP-UYuVjWtsxAQ1fflPVmUHCpc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2IxMjRkN2E1ZDFmYjQxOTg5YjZmNTg5NjQ0ZTcyMTdk.webp)
Az Alibaba ezzel a kiemelt szponzorokhoz csatlakozott, melyek közé olyan világcégek tartoznak, mint a Coca-Cola vagy a McDonald's. A világ legnagyobb online viszonteladója lesz a felelős az olimpiai logóval ellátott emléktárgyak forgalmazásáért, illetve az ötkarikás játékok informatikai hátterének biztosításáért.
A megállapodás anyagi részleteit nem hozták nyilvánosságra, ám a Financial Times értesülései szerint az Alibaba támogatása mintegy 600 millió dollár (173,4 milliárd forint) bevételt jelent a NOB-nak.
Az óriáscég szerepvállalásában közrejátszhatott az, hogy
a következő három olimpiát egyaránt Ázsiában rendezik:
a 2018-as téli olimpiának Pjongcsang, míg a 2022-esnek Peking ad otthont, a 2020-as nyári játékokat pedig Tokió látja vendégül.
"Ez egy történelmi stratégiai együttműködés a digitális világban. Át fogja alakítani az egész olimpiai mozgalmat"- hangsúlyozta Thomas Bach, a NOB elnöke.