Hamilton az élen, Vettel és Schumacher kicsúszott
2012. március 17. 04:02
Rendkívül szoros időmérőt ígért az Ausztrál Nagydíj szombat délelőtti szabadedzése, amelyen a tegnapinál egy árnyalatnyival tisztult az erőviszonyokkal kapcsolatos kép, miután a McLaren, a Red Bull és a Lotus is megvillantotta a képességeit.
Noha kezdetben ismét a Mercedesek álltak az élen, Nico Rosberg és Michael Schumacher ugyanis már korán kipróbálták az esős pénteki tréningekről megspórolt lágy gumit, az utolsó percekben nem javítottak. A többiek viszont akkor húztak bele, s először némi meglepetésre Kimi Räikkönen csapattársa, Romain Grosjean, majd Lewis Hamilton vette át a vezetést.
A száraz, de továbbra is csúszósnak tűnő pályán kemény küzdelem alakult ki, az első öt helyezettet mindössze 0,25 másodperc választotta el egymástól. Grosjean mögé Mark Webber és Jenson Button zárkózott fel, Rosberget és Schumachert azonban mások nem tudták megelőzni, így maradtak az 5-6. helyen.
Dacára annak, hogy Schumacher 6 perccel az edzés vége előtt kicsúszott, mert Mercedesének fara valamiért azonnal kitört, amint a 9-es kanyar előtt rálépett a fékre. Utána komor arccal segített a sportbíróknak autójának elszállításában, vigyázva, nehogy kárt tegyenek benne. A német sztároknak nem volt jó reggeljük, a címvédő Sebastian Vettel ugyanis már tíz perccel korábban a kavicságyban ragadt, miután Red Bulljának baloldali kerekeivel megcsípte a füvet a 6-os kanyar előtti törésben, és a féktávon megforgott.
Pastor Maldonado a Williams számára biztató teljesítményt nyújtva 8. lett, a Ferrari azonban még látványosabban szenvedett, mint pénteken. Fernando Alonso alatt folyamatosan idegesen izgett-mozgott az F2012, Felipe Massa pedig az edzés elején meg is pördült egyszer, röviddel azt követően, hogy a rádión a gyenge tapadásra panaszkodott. Csak a 16. és a 18. helyet tudták megszerezni, és a brazil mindössze 3 tizedet vert a caterhames Heikki Kovalainenre.
A két sereghajtó csapat tovább küzdött azért, hogy a tesztelés hiánya ellenére kvalifikálni tudja magát a versenyre. A két Marussia simán befért a kritikus 107 százalékot jelentő 1:31.679-es határ alá, a HRT-knek azonban ez egyelőre nem sikerült.
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj szombat délelőtti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Melbourne-ben mára szebb idő lett, nem esik az eső. Máris 16-an mentek ki a pályára megtenni a szokásos ellemőrző körüket.
1:29.788 alatt teljesíti, majd 1:26.982-re javít a közepes slickeken. Több más csapathoz hasonlóan a Mercedes is megspórolt egy új szett lágy gumit tegnapról, amire egy új szabály adott nekik lehetőséget, mivel mindkét szabadedzésen vizes volt a pálya.
Először Rosberg, majd Schumacher tett rövid kirándulást a kavicságyba, az utóbbi kockásra is fékezte az egyik kerekét, és azonnal visszatért a bokszba. Rosberg 4 kört teljesített, majd ő is befejezte az etapját.
Ez a szezon is jól kezdődik, nincs új a nap alatt: bár az FIA a csütörtöki gépátvételen szabályosnak minősítette a Mercedes trükkös, DRS-sel együtt működő F-csatornáját, az Autosport úgy tudja, néhány csapat mégis óvni készül ellene.
Továbbra is Rosberg vezet, mögötte Grosjean, Massa, Pérez, di Resta és Hülkenberg van.
1:26.620-s kört fut a közepes gumikon, őt már Button követi a tabellán.
A második alkalommal a lágy gumikon próbálkozik, és 1:26.234-gyel meg is kaparintja az 1. helyet. Közben ismét Webber nagyszerű sisakkamerájából láthatjuk, ahogy egy másik autót üldöz a Red Bull-lal. Egyelőre az 5. helyen áll.
Massa a 15-ös kanyarnál meg is pördült, miután a rádión a rossz tapadásra panaszkodott. A japán pedig az első kanyarnál vágott át a bukótéren. Button vibrációról számolt be, úgyhogy a McLaren kihívta a garázsba.
Szintén a lágy gumikon 1:25.929-re javít, az elmúlt két szezonban megszokott 3 tizedet verve Schumacherre.
Ugyanott, a 15-ös kanyarnál, ahol nemrég Massa mutatott be egy lassú piruettet. A Williams versenyzője is folytatni tudja a körözést.
Az első tizenkét helyezett a bokszban van a következő roham előtt, a sorrend: Rosberg, Schumacher, Hamilton, Vettel, Button, Webber, Kobajasi, Vergne, Grosjean, Ricciardo, Senna, Alonso, Maldonado, Räikkönen.
Glock autójának bal elejét bekenték a zöld áramlásjelző festékkel, a futómű is szép színes lett tőle. A két Marussia hátránya jelenleg 6,1-6,5 másodperc. Necces, hogy az időmérőn beférnek-e majd a 107 százalékba.
A HRT spanyol versenyzőjének tegnap későn készült el az autója, aztán hidraulikai problémákkal küszködött, ezért összesen egy kört tett meg. Ma már 4-nél tart, de nem működik a kormányszervója, ezért épp az imént jelentette ki a rádión, hogy az autó "borzalmasan" kanyarodik.
0,149 másodpercre csökkentette a hátrányát, az első két szektorban abszolút legjobb részidőt ért el. Ismét a lágy gumikat használta.
Lecsúszott egészen egy kerékvető mellé, a McLaren tűrhetően vette a rázós akadályt. Már ő is a lágy gumikon van kint a pályán, de minden szektorban lassabb Schumachernél, aki a pálya első harmadában tovább javított, majd azonnal visszatért a garázsba. A 6-os kanyarban az autója hirtelen túlkormányzottá vált, de ő szépen korrigált.
Webber hátránya 0,624, Vettelé pedig 0,806 másodperc. Mindketten a pályán vannak. A Red Bull nem volt elégedett a tegnapi kipufogó-konfigurációval, azóta változtatott rajta.
Az autó fara folyamatosan ki akar törni mind a féktávok végén, mind a kigyorsításoknál. Elég hajmeresztő nézni, ahogy Alonso mindent megtesz, hogy a pályán tartsa, hol itt, hol ott csúszva meg. Kovalainen, aki a 19. helyen áll, az előbb csúnyán elfékezte magát, a Caterham balelső kereke durván kockásra kopott.
Az előző körben megvillantotta a Red Bull erejét, a kemény gumikon, egy hosszabb etap végén is 0,282 másodpercre közelítve meg Rosberget, aki a lágy keveréken érte el az idejét. Rögtön utána azonban kicsúszik a 6-os kanyarnál, és a kavicságyban ragad. Úgy tűnt, a balos törésben egy kicsit megcsípte a füvet az ívkülső kerekeivel, ezért indult meg a Red Bull fara. Vettel csalódottan, sisakban sétál el a tetthelyről.
Persze nem tudjuk, mennyi benzin van a Ferrariban, de hiába próbálkozott a lágy keverékkel, a brazil 2,2 másodperccel lassabb Rosbergnél, és csak a 17. helyen áll. Alonso egyelőre a 15.
A lassításból látszik, hogy Mercedes első légterelőjének külső, baloldali vége szikrákat vetve csapódik le a pályára.
A Lotus 1:25.758-as eredményt ér el, 78 ezredet verve a Rosberget szintén megelőző Hamiltonra. Räikkönen is a pályán van, de egyelőre csak a 13. helyen, 1,490 másodperccel lassabb a csapattársánál.
Ő a 9-es kanyarban csúszik ki, miután a Mercedes fara azonnal kitör, ahogy rálép a fékre. Előtte éppen a fékerőelosztással babrált. Schumacher az autóból kiszállva segít a sportbíróknak elszállítani a Mercedest a daruval.
Az első öt helyezett 0,171 másodpercen belül van: ez az időmérő szorosnak ígérkezik! A sorrend Grosjean, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Schumacher, Vettel, Pérez.
A Caterham valamilyen szivárgást fedezett fel az autón, a szerelők lázasan dolgoznak rajta. Az orosz már nem tud majd részt venni az edzésen.
Az utolsó pillanatban, 1:25.681-es körével megszerzi az 1. helyet Grosjeantól, és úgy tűnik, már senki nem is fogja megelőzni.
Hamilton maradt az élen, Räikkönen még gyakorolta a bokszkiállást. Azonnal bővítjük a cikket az eredménylistával. Köszönjük a figyelmet!