A McLarenek Schumacher előtt nyitották a szezont Melbourne-ben
2012. március 16. 02:39
Hamarosan bővítjük a cikket a szöveges összefoglalóval is...
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj péntek délelőtti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Az Albert Park az éjszakai esőzés után még vizes. Sőt, a 2-es és 4-es kanyar között sok olaj is van a pályán, úgyhogy nem optimális körülmények fogadják a csapatokat a szezon első napján.
Pedro de la Rosán kívül mindenki megtette a bemelegítő körét, egyesek eső-, mások intermediate gumikon. Nico Rosberg egy pillanatra le is csúszott a pályáról a Mercedesszel a 12-es kanyarnál.
A HRT tegnap arra kérte az FIA-t, hogy csütörtök helyett pénteken reggel vizsgálják át a második autóját, mert nem tudták időben összeszerelni. Azóta sikerült nekik, de la Rosa tehát kimehet ma a pályára, de még dolgoznak az autóján, ezért lehetséges, hogy majd csak a második edzésen vezethet.
Most épp csend van Melbourne-ben. Fernando Alonso bent üldögél a Ferrari garázsában, Paul di Resta és Nico Hülkenberg a bokszutca falának korlátján ücsörögve csevegnek egymással. A nap későbbi részére nem ígérnek esőt, ezért a csapatok most a jelek szerint kivárják, hogy javuljanak a körülmények.
Kovalainen a Twitteren azt írja, "az autóval minden rendben, a pálya csúszik, a tapadás éppolyan rossz, mint vártuk. Némelyik kanyar csúcspontja azonban száraz, úgyhogy kiszámíthatatlanok a körülmények." A Ferrari épp most erősítette meg, hogy kivárják az aszfalt felszáradását.
Megtörték a csendet. Hamilton sisak nélkül, kedélyesen mosolyogva beszélget a szerelőivel a McLaren garázsában.
1:47.338 alatt teljesíti a vizes pályán. Csapattársa, az újonc Vergne szintén kint van. A Ferrari a bokszkiállást gyakorolta Massával. Szerintük a következő fél órában nem várható újabb eső.
Ricciardo közben 1:39.848-re javított, Vettel pedig az intereken 1:44.780 alatt teljesített egy mért kört. Schumacher sisakban nézelődik a garázs előtt.
1:37.941-es kört fut, szintén az intereken. Karthikeyan is pályán van a HRT-vel. A Marussiák eddig 1-1 kört tettek meg, nekik is nagy szükségük van a kilométerekre.
A csapat úgy próbálja megerősíteni az operatív tevékenységét, hogy Steve Clarkot, az új vezető versenymérnököt is a bokszutcai irányítóközpontba ülteti.
A HRT hétvégéje nem indul jól: de la Rosa autóját még szerelik, Karthikeyané pedig az imént megállt a pályán. A rádión azt mondja, a motor lekapcsolt. Pedig égető szükségük lenne rá, hogy minél több kilométert tegyenek meg.
1:37.147-es eredményt ér el, 8 tizedet verve Alonsóra az intermediate gumikon. Webberen rajta van a tavalyról már jól ismert sisakkamera van, amely sokkal realisztikusabban láttatja a pályát a versenyző szemszögéből, mint a hagyományos belső kamera.
A Lotus orrkúpját levették, az egyik szerelő épp most szedte ki a kormányoszlopot az autóból. Räikkönennek már a teszteken is gondjai voltak az E20 kormányával, úgy tűnik, ezeket nem sikerült orvosolni. A finn nincs is a garázsban, és félő, hogy ezen az edzésen nem tud majd újra kimenni a pályára.
1:36.906 az új etalon, a pályán kezd megjelenni egy jól látható száraz ív. Lehet, hogy lassan érdemes lesz slickekkel próbálkozni.
Jelenleg csak Pérez tartózkodik a pályán, kipróbálta a slickeket, de utána úgy döntött, az aszfalt még túl vizes. Már az újonc Picnek is van körideje, igaz, egyelőre 25 másodperc a hátránya.
A csapat sajtófőnöke, Luca Colajanni éppen most nyilatkozta a Sky Sportsnak, hogy Alonso azt mondta, a pálya már csaknem alkalmas a slickekhez, de nem akarnak ők lenni az elsők, akik ezt ki is próbálják.
A csapat megerősítette, hogy a túl magas hőmérséklet miatt a biztonsági elektronika egyszerűen leállította a motort Karthikeyan autójában.
A pálya már elég száraznak tűnik végre, a japán 1:31.751-re faragja le a köridejét, öt másodpercet verve saját, intereken elért korábbi legjobbjára. Webber ugyanezeken a gumikon próbálkozik, de csak 1:34-es eredményt ér el.
1:30.520-as kört fut, miközben Vettel felkapaszkodik a 3. helyre. Alonso a lágy keveréken próbálkozott, de a felvezető köre után visszatért a bokszba.
Az első két szektorban abszolút legjobb részidőt futva 1:29.656 alatt teljesíti mai legelső mért körét a közepes keverékű slickeken, megelőzve Kobajasit, aki időközben újra Webber elé került. A Mercedes valódi formája a hétvége egyik legnagyobb kérdése lesz.
Rosberg második körét 1:28.663 alatt teszi meg, de Schumacher 1:28.235-tel azonnal visszaelőzi. A két Mercedes áll az élen, az előnyük 1,5 másodperc a 3. helyezett Kobajasival szemben. Ross Brawn azt mondta, a Mercedes speciális F-csatornájához különösen illik Melbourne.
1:29.291-es eredményt ér el a közepes slickeken, de így is egy teljes másodperc a hátránya a Mercedesekhez képest. Webber viszont beférkőzött Schumacher és Rosberg közé a Red Bull-lal.
Erről itt egy friss kép. A Lotus nagykövete Jackie Stewart nemrég azt nyilatkozta a Sky Sportsnak, hogy szerinte nem műszaki hibáról van szó, hanem egyszerűen csak Räikkönen ízléséhez próbálják igazítani a kormányszervó érzékenységét, amivel a teszteken sem volt elégedett.
A McLaren is megkezdte a komoly munkát, a brit 55 ezredre van Schumachertől. Buttonnak egyelőre nincs mért köre.
A 9-es kanyar féktávján az ívkülső kerekekkel lesodródott a fűre, így amikor beletaposott a fékpedálba, a Ferrari azonnal megforgott, és becsúszott a bukótérbe. Ki sem tudott kecmeregni onnan, úgyhogy Massa edzésének vége. A rádión azt mondta, valami furcsa történt az autójával, de a külső kameraállásból egyértelmű, hogy ő hibázott.
1:27.650-es körével fél másodpercet ver az eddig vezető Schumacherre. A pályaviszonyok folyamatosan javulnak. Tavaly ilyenkor egyébként Webber nyerte az edzést, az ideje 1:26.831 volt.
A nedves rázókőre sodródva megcsúsztatja a Sauber farát, de nem csinál belőle nagy ügyet. Räikkönen a várakozásokkal ellentétben ki tudott menni a pályára, és nekivágott mai első mért körének.
Egyelőre a 16. helyen áll. Hamilton javított volna, de az utolsó szektorban utolérte Rosberget, így nem sikerült megelőznie Schumachert.
Mielőtt meglengették a kockás zászlót, sikerült tovább javítania. Alonso továbbra is 4. a Ferrarival, de iszonyatosan birkóznia kell vele, az utolsó kanyarban az imént majdnem keresztbe állt a kigyorsítás előtt. Óriásit kellett ellenkormányoznia.
Az év első szabadedzésének vége, Hamilton az utolsó pillanatban még Schumacher elé került. Hamarosan bővítjük a cikket az eredménytáblázattal is. Köszönjük a figyelmet!