Giancarlo Minardi, az általa alapított csapat egykori főnöke úgy látja, a Forma-1 a szakadék felé robog, mert finanszírozási nehézségek miatt egyre több fizetős versenyző kerül a mezőnybe.
"Visszatérünk az 1990-es évekhez, amikor a rajtrács tizennyolc, többségében privát csapatból állt, és csak úgy tudták összeállítani a költségvetésüket, hogy gazdag versenyzőket választottak" - mondta. "Mivel pusztán a szponzoroktól nem lehet elég pénz gyűjteni, a csapat kénytelen olyan versenyzőket szerezni, akik vagy multinacionális vállalatokat, vagy egy olyan országot tudhatnak maguk mögött támogatóként, amely rajtuk keresztül akar turisztikai reklámhoz jutni. A választás nem a sportteljesítményen alapszik."
"Ráadásul a csapatok anyagi helyzete nem fog javulni, sőt a turbómotorok 2014-es bevezetése miatt tovább nőnek a költségek."
Minardi - aki 2005 után adta el alakulatát a Red Bullnak, amely a Toro Rossót hozta létre belőle - úgy érzi, a Forma-1 még mindig nem fogta fel a válság súlyosságát, és költségcsökkentés címén bevezetett intézkedések sem jártak eredménnyel.
"A teszttilalom miatt a csapatok egyszerűen más tevékenységeikre, például a szimulátorokra csoportosították át az erőforrásaikat" - magyarázta. "Ahhoz, hogy tényleg olcsóbb legyen a versenyzés, mérsékelni kellene az elektronika és az aerodinamika szerepét, és olyan szabályrendszert kellene alkotni, amely a közúti autógyártás számára is hasznos technológiák fejlődéséhez vezet."
Ez tulajdonképpen az az irány, melyet annak idején a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley is követni próbált. Minardi ugyanakkor hozzátette, hogy az autósport mindig drága volt, és neki sincs ötlete, milyen módon lehetne hatékonyan lefaragni a költségeket.
A kérdés azután vált ismét aktuálissá, hogy a Marussia bevallottan azért volt kénytelen megválni elsőszámú versenyzőjétől, az érvényes szerződéssel rendelkező Timo Glocktól, mert nem volt elég pénzük rá. Glock, aki azóta átigazolt a DTM-be, elismerte, hogy a sorsa a tavalyi Brazil Nagydíjon pecsételődött meg, ahol a Caterham visszaelőzte a Marussiát a konstruktőri összetettben. Az istálló ezzel dollármilliókat vesztett.
"Az utolsó brazíliai verseny után borzasztóan éreztem magam, mert nagyon számítottunk rá, hogy megtarthatjuk azt a tízedik helyet" - mondta a Speed-Academynek. "Már régóta jól állt a szénánk."