A nyári szünet előtti öt versenyen a Mercedes 136 pontot gyűjtött – mindössze 10-zel kevesebbet a Red Bullnál, és 59-cel többet mindenki másnál –, az azóta megrendezett öt futam alatt viszont csak 79-et, amivel még a Ferrari és a Lotus is megelőzi. Így hiába tűnt a Red Bull legfőbb kihívójának Lewis Hamilton hungaroringi győzelme után, a csapat azóta elvesztette a lendületét, és legutóbb a pole pozíciót is csak négy fordulóval ezelőtt, Spában tudta megszerezni.
A címvédő Sebastian Vettel a múlt hétvégi Japán Nagydíj időmérőjén még nem működő KERS-szel is gyorsabbnak bizonyult Hamiltonnál. A Mercedest irányító Ross Brawn azt állítja, ennek oka van, és egyáltalán nem kell szégyellni. „Persze, bosszantó volt, és egyértelmű, hogy a Red Bull teljesítménye jelenleg fantasztikus. Ez azonban minket is fejlődésre sarkall" – mondta.
„Úgy tűnik, Spa táján nagyot léptek előre, míg mi olyan változtatásokkal tudtuk gyorsabbá tenni az autónkat a versenyen, amelyek az edzéstempó rovására mentek. Ezt a kompromisszumot vállalnunk kellett, de az elmúlt években (a Red Bull) mindenki számára nagyon komoly mérce volt."
Brawn ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Mercedes így is elégedett lehet a tavaly óta elért fejlődésével, csak jövőre ugyanekkorát kell előrelépnie. „Átnéztem néhány adatot egy évvel ezelőttről, s bár a közvetlen összehasonlítást megnehezíti, hogy akkor a pályán bárhol lehetett használni a DRS-t, mi (Japánban) 1,5 másodpercet gyorsultunk az első szektorban, pedig a gumik lényegében nem változtak" – magyarázta.
Miután a Mercedes megvásárolta a Brawn GP-t, az első években nem volt elég sikeres. Ezért növelték a csapat költségvetését, és Brawn szerint a rendelkezésükre álló plusz pénzt hatékonyan költötték el. „Nagyon körültekintően döntöttük el, hogy mire fordítjuk" – hangsúlyozta. „A pénz lehetővé tette számunkra, hogy megerősítsük az egész szervezetet és a személyi állományt. Ehhez társult a szélcsatorna 60 százalékos méretarányúra bővítése, amely újdonság volt, valamint a létesítményeken végzett fejlesztések."
A Mercedes versenyben van a konstruktőri 2. helyért, de a Koreában és Japánban elszenvedett különféle problémák miatt 10 pontra nőtt a hátránya a Ferrarihoz képest, a Lotus pedig 23 pontra megközelítette őket.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!