Régóta úgy hírlik, hogy a Michelin ismét érdeklődik a Forma-1 iránt, és szívesen elfoglalná a Pirelli helyét a sport hivatalos gumiszállítójaként. A cég a Belga Nagydíj hétvégéjén állítólag hivatalosan is felvette a kapcsolatot a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), amelynek elnöke, a francia Jean Todt nyitott lenne a váltásra. Ő azonban jelenleg több kérdésben szemben áll Bernie Ecclestone-nal, így a gumiszállító kiválasztása is a politikai játszma egyik eszközévé válhat.
Ecclestone a Speednek most kijelentette, hogy nem kér a Michelinből. "A FOM-nak érvényes szerződése van a Pirellivel" - mutatott rá, hozzátéve, hogy az FIA-nek "semmi köze a gazdasági kérdésekhez. Az FIA csak a szabályokért felelős. Ők írják meg és tartatják be a közösen elfogadott szabályokat. Jean pedig az FIA elnöke. A Motorsport Világtanács szavazással hozza a döntéseket, és neki egyetlen szavazata van. Mivel pedig (a gumiszállító) nem tartozik a Motorsport Világtanácsra, nincs sok beleszólása."
A Pirelli helyzetét megingatták a rendszeres defektek, különösen a silverstone-i botrány, Ecclestone azonban azt állította, "az összes csapat, amellyel beszéltem, elégedett velük, illetve azzal, ahogy a felmerült problémákat kezelték."
A Pirelli 2014-re már lefoglalta a pályák melletti hirdetési felületeket, és az istállók többségével a beszállítói szerződést is megkötötte. Bár még nem erősítették meg, hogy a cég jövőre is folytathatja az F1-es részvételét, amikor Spában ennek az okáról érdeklődtünk nála, a sportprogram főnöke, Paul Hembery azt felelte: "Nincs semmiféle akadály."
A Belga Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén történt defektek után megkérdeztük a McLarent irányító Martin Whitmarsht is, hogy a Michelin velük felvette-e már a kapcsolatot, de kitérő választ adott.
"Szerintem nem érdemes erről spekulálni" - mondta az Origo GPhíreknek. "A tény az, hogy a jelenlegi beszállítónk a Pirelli, és ezt tiszteletben kell tartanunk. Keményen dolgozunk együtt velük, számukra is kemény nehéz voltak mostanában, pl. ez is, de ma reggelre újra profi munkát végeztek. Tehát tiszteletben tartjuk, hogy a Pirelli a partnerünk, aztán majd meglátjuk, mi történik a jövőben."
A Pirelli szerint már késő lenne új gumiszállítót választani 2014-re, mert a csapatok az ő termékeikre szabva fejlesztik az autóikat, és ők maguk is gőzerővel dolgoznak az abroncsokon. A Michelin egyébként 2006-ban, a legutóbbi gumiháború végén szállított utoljára gumit a Forma-1-be.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!