Fernando Alonso elismeri, hogy nem csak az újonc Danyiil Kvjat hibája volt a Malajziai Nagydíj időmérőjének középső etapjában történt ütközésük. A Q2 elején mindketten a felvezető körükben jártak, de a spanyol versenyző Ferrariján intermediate gumik voltak, ezért lassabban haladt, amikor a forgalomban helyezkedő Kvjat bebújt melléje a 9-es kanyar bejáratánál. Alonso az eső miatti rossz látási viszonyokat okolta azért, hogy nem vette észre a közeledő Toro Rossót, és ráfordította a kormányt.
„Nem hibáztatom őt. Valószínűleg 50-50 százalékban mindkettőnk hibája volt, ez az igazság, mert nem láttam" – ismerte el Kvjatról. „Amikor bekanyarodtam, éreztem az ütközést, mielőtt azonban az autóm megmozdult, észre sem vettem, hogy ott van. Egy felvezető körben valószínűleg érdemes óvatosabban vezetni, de a történtekben mindketten benne voltunk, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy később visszatérhettem a pályára. Azt hiszem, neki is sikerült, úgyhogy minden rendben volt."
A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak az incidens ügyében, ám a végül a 11. rajtkockát megkaparintó Kvjat újonc létére magabiztosan nyilatkozott a kilátásairól. „Hogy büntethetnének meg? Egyszerűen rám húzta az autóját" – mondta Alonsóról, de ő sem hibáztatta a riválisát. „Csak egy koccanás volt. A sűrű esőfüggönyben nem látta, hogy ott vagyok a belső íven."
Bár Alonso autóján eltört a bal első felfüggesztés, a Ferrari szerelői időben kicserélték a megsérült nyomtávrudat, kihasználva, hogy az időmérőt néhány percre megszakították. „Kaotikus időmérő volt, ahogy ilyen esős körülmények között mindig" – magyarázta Alonso. „A helyzetünket még mi is megnehezítettük a Toro Rossóval történt incidens révén, ez egy plusz stresszfaktor volt. A szerelők azonban fantasztikus munkát végeztek. Valószínűleg világrekord, hogy három perc alatt kicserélték a felfüggesztést."
Alonso azt mondta, még sohasem volt annyira elégedett egy 4. rajthellyel, mint most, és „szuperboldognak" nevezte magát, remélve, hogy a versenyen lesz esélye a dobogóra kerülni. Ugyanakkor elárulta, hogy az autóját nem sikerült tökéletesen megjavítani.
„Elég furcsán viselkedett, szerintem az ütközés után megőrült a kerekek összetartása, mert a kormányzás a jobbkanyarokban túl könnyű lett, a balkanyarokban viszont annyira nehéz, hogy két kézzel is alig tudtam elfordítani a kormányt" – magyarázta. „Nem volt könnyű dolgom, de meg tudtam tenni a szükséges köröket, és a 4. helyről indulva lesz egy kis esélyem feljutni a dobogóra."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!