Sebastian Vettel a Monacói Nagydíj időmérő edzésén az idén már ötödször szenvedett vereséget Red Bull-os csapattársától, Daniel Ricciardótól, ám ezúttal a látszat ellenére nem volt egyértelműen lassabb nála. Még úgy is csupán 0,163 másodperccel maradt le tőle, hogy az autójában nem működött az ERS, így az egész mezőnyben ő érte el a legalacsonyabb végsebességet – az egyenesben 3,3 km/ó-val volt lassabb Ricciardónál. A második-harmadik szektort nézve, ahol kevésbé számít a motorerő, egyetlen ezredmásodperc volt köztük a különbség, mégpedig Vettel javára.
„Többé-kevésbé mindent kihoztunk az autónkból, de a Q1 felénél gondom akadt az ERS-szel; nem tudtam belőle a normális, maximális teljesítménnyel felszabadítani belőle az energiát" – magyarázta a Sky Sportsnak. „Ezért kénytelen voltam kizárólag a (belsőégésű) motorra hagyatkozni. Az igazat megvallva kicsit össze-vissza működött: néha igen, néha nem, még ugyanabban az egyenesben is. Ezzel különösen a kigyorsítások elején lehet veszteni, ami a köridő szempontjából meglehetősen sokat jelent."
„A probléma tulajdonképpen az időmérő legvégéig megmaradt. A vége felé kicsit ki tudtam használni az ERS-t a maximális teljesítménye alatt, ami valamelyest kiegyensúlyozottabb energiavisszanyerést biztosított."
Lewis Hamiltonhoz hasonlóan Vettelt is a Nico Rosberg vitatott kicsúszása miatt előkerült sárga zászlók akadályozták meg abban, hogy a Q3 végén javítson az időeredményén. „Azt hittem, meg tudjuk majd szorongatni a Mercedest, de küszködtünk, ezért a lemaradásunk túl nagy volt hozzá. Azért a második sorból is jó lesz rajtolni" – mondta.
A zsinórban másodszor a 3. helyet megszerző Ricciardo szintén többet várt, ezért nem is titkolta a csalódottságát. „A Q3-ban futott utolsó körömben elkövettem egy hibát, pedig addig jobban álltam" – árulta el. „Mindegy, nincs értelme kifogásokat keresni, tanulok az esetből. Csalódott lennék, ha holnap nem kerülnénk a dobogóra. Szerintem elég gyorsak vagyunk hozzá, hogy tartsuk a lépést a Mercedesszel, ezért remélhetőleg legalább az egyiket lerajtolhatjuk, és talán trükközhetünk valamit a stratégiával, hátha így reális esélyünk lehet a győzelemre."
A Renault mérnöke, Thierry Salvy szintén úgy vélte, hogy a Red Bull ma képes lett volna megszorongatni a Mercedest. Ricciardo végül 0,395 másodperccel bizonyult lassabbnak Rosbergnél.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!