Nagy reményekkel készült a Williams az idei szezonra, a tesztek után úgy vélték, hogy akár még a Ferrarit is megszorongathatják. Erre egyelőre várniuk kell, mert a 6. helyezett Felipe Massa is bő 4 tizedmásodpercet kapott a 4. helyet elérő Kimi Räikkönentől, Valtteri Bottas pedig kisebb meglepetésre már a Q2-ben elbúcsúzott, és csak a 11. rajtkockából indulhat a futamon.
A lehető legjobban szerepeltem az időmérőn,
de sajnos nagyon kis különbséggel lemaradtam az 5. helyről. Ez az egyetlen negatívum” – mondta Massa, akit a két Mercedes, a két Ferrari, valamint Max Verstappen előzött meg a Toro Rossóval. „Szerencsére nem akadtak gondjaim a körök során, de egy kis forgalom vagy problémák esetén az eredmény szorosabban is alakulhatott volna” – mondta Massa. Erre csapattársa, Bottas a legjobb példa.
„Elkeserítő edzés volt, küszködtem a tapadás hiánya miatt, meg kell néznünk, hogy mindent kinyertem-e a gumikból, ellenőrizni kell a keréknyomást és a hőmérsékleteket” – nyilatkozta a finn, aki tavaly hátfájdalom miatt kihagyta az idénynyitót. „Reméltem, hogy bejuthatok a Q3-ba, de holnap új nap virrad, és a 11. helyről is van esély arra, hogy jó versenyt fussak.”
E téren egyetértett Bottasszal a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley is, arra viszont nem tért ki, hogy
nem adták le időben Bottas autójának futóműbeállításait az FIA-nak,
így megsértették az előírásokat, de egyelőre megúszták a büntetést. A grove-i istállónál viszonylag gyakoriak az apró, de komoly következményekkel járó hibák. A közelmúltban előfordult, hogy összekeverték a gumikat, rosszkor engedték ki Bottast a bokszból, és a gumikezeléssel is vétettek a szabályok ellen.
Smedley-t figyelmét elsősorban a „korábbinál sokkal bonyolultabb” és „több gondolkodást igénylő” időmérő foglalta le. Nem titkolta, hogy „sokkal átfogóbb terveket készítettünk, mint a régi szabályokkal tettük volna”, de úgy vélte,
amíg néhány aranyszabályt betartunk, minden rendben van.”
Sajnálatosnak nevezte, hogy Bottas kimaradt a Q3-ból, az idei autójuk azonban szerinte ettől függetlenül jó alapra épül, bár elismerte, hogy a Red Bull és a Toro Rosso versenyzőivel meggyűlik majd a bajuk.
"Valtteri tulajdonképpen nagyon jó helyzetben van a 11. pozícióban, mert szabadon választhat gumit, így a stratégia nyitott számára” – vélte Smedley, és emlékeztetett rá, hogy Massa a Q2-ben is használt szuperlágy abroncsokon rajtol majd. „A versenystratégiáról megtanultuk a leckét a harmadik szabadedzésen. Viszonylag jó formában vagyunk a futam előtt, remélhetőleg begyűjtünk majd néhány pontot.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!