A sportfelügyelők vizsgálatot indítottak a Monacói Nagydíj időmérője után a Toro Rosso ellen, mert Danyiil Kvjat autóján a padlólemez túlságosan hajlékony volt, a technikai ellenőrzésen 4000N terhelés alatt 5 mm-nél mélyebbre süllyedt.
A testület végül azonban nem szabott ki büntetést, mert kiderült, hogy
az elem megsérült, amikor az orosz pilóta durván hajtott át az egyik kerékvetőn
- ezt a felvételek is tanúsítják. Ilyen esetekben általában el szoktak tekinteni a szankciótól, bár utólag elvileg ki lehetett volna zárni a 9. helyen végző Kvjatot az időmérőről a szabálytalanság miatt. Az FIA műszaki csapata a sportfelügyelők kérésére tovább fogja tanulmányozni a telemetriát, amiről jelentést készítenek, de nem valószínű, hogy változna az ítélet.
"Az uszodánál lévő 14-es kanyarnál keményen hajtottam át a rázókövön, és valami eltörhetett" - mondta az érintett.
Az utolsó három kanyarnál már csak utas voltam az autóban, rengeteg időt vesztettem."
Úgy véli, e nélkül akár 5. is lehetett volna a pálya első két szektorában futott részidői alapján. "Nem vagyok elégedett az időmérővel" - vallotta be. "Előrébb is végezhettünk volna a 9. helynél. Ez elszomorító, mert tudjuk, hogy erős az autónk, és sok potenciál rejlik benne."
Mivel Kimi Räikkönen váltócsere miatt büntetést kapott, Kvjat valójában a 8. pozícióból rajtolhat majd.
Kevin Magnussen sem kapott büntetést amiatt, hogy piros lámpánál hajtott ki a bokszutcából a Q1 egyik megszakításakor - a kihágást azért nézték el neki, mert a Renault bizonyította, hogy csupán fél másodperccel azelőtt villant fel a kormány kijelzőjén a piros fény, hogy a dán a kijárathoz ért, és utána azonnal szóltak is neki rádión, hogy megszakították az edzést.
Magnussen azt mondta, a bokszutca kijáratához érve rápillantott a lámpára, de az akkor még zölden világított, és utána már a pályát figyelte, a kormányán felvillanó piros jelzést látva pedig egyszerűen nem tudott azonnal megállni a vonal előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!