Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives during a practice session at Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England, on July 8, 2016, ahead of the July 10 British Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ADRIAN DENNIS
Vágólapra másolva!
A Red Bull után több csapat is felszólalt a glória ügyében. Jövőre semmiképpen sem vezetnék be, esetleg 2018-tól jöhetne.
Sebastian Vettel és Christian Horner után több csapatfőnök is azt nyilatkozta, hogy ellenzik a glória néven ismertté vált F1-es bukókeret bevezetését a 2017-es szezontól. A szerkezet célja az lenne, hogy nagyobb tárgyak, például elszabadult kerekek becsapódásától védje a versenyzők fejét, csakhogy korlátozza a kilátást, nem esztétikus, és nem is nyújt teljes biztonságot.
„Szerintem elsietjük bevezetését” – nyilatkozta Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese a Sky Sportsnak. „Sokkal többet kell dolgoznunk rajta, hogy biztosan tudjuk, a glória nem fog újabb problémákat okozni. Mert szerintem így lesz” – vélte. „Hagynunk kell időt magunknak, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást, amit utána tényleg bevezethetünk.”
Fernley-vel a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner is egyetértett, ő viszont attól tart, hogy ha a versenyzők biztonságérzete túlságosan megnő, akkor ők maguk vezetnek majd felelőtlenül a pályán.
„Az én álláspontom félúton van” – ismerte el. „Biztonságot akarunk, de ezt teljesen úgysem tudjuk elérni, a bukókeret pedig senkinek sem tetszik. A kockázat is a sport része. Sokan próbálják megértetni, hogy ez a megoldás még nem áll készen. Vettel azt mondta, hogy nem lát ki tőle rendesen. Ha adnánk neki még egy évet, akkor én is benne lennék.”
A Red Bull kedden Pierre Gasly vezetésével kipróbálta a bukókeretet, a pilótára egy kamerás szemüveget is adtak. Steiner szerint „tudományosan bizonyítják, hogy glória még nem áll készen”, de elismerte, hogy még nem ismeri az eredményt. Gasly-t nem nagyon zavarta a szerkezet, mégsem támogatná a bevezetését.
„A kilátás szempontjából nem nagyon számít, de szokatlan, hogy van valami az ember feje fölött, és az egyenesben egy nagy háromszöget lehet felül látni” – magyarázta. „Szerintem meg lehet szokni, és vezetni is lehet így, de számomra a Forma-1 mindig is a nyitott autókról szólt. Így nyilván rizikósabb, ezt azonban a versenyzők már régóta tudják. Mindenki ennek tudatában ül be az autóba, elfogadja a kockázatot. Nem hiszem, hogy változtatnunk kellene ezen.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.