Az idei előszezon egyik leginkább felkapott témája a bukókeret tesztelésének megkezdése volt. A Mercedes által kidolgozott, és a Ferrari által kipróbált szerkezet elsősorban a nagyobb alkatrészek, például a kerekek ellen védené a pilóták fejét, és több versenyző is úgy véli, hogy életeket menthet. Mások viszont a látvány miatt ódzkodnak a glóriának nevezett megoldás bevezetésétől, és úgy vélik, a Forma-1 már most is elég biztonságos. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint viszont jól haladnak az előkészítésével.
„Mostanáig eléggé átfogóan teszteltük, szerintem például
egy repülő kerék ellen elég jó védelmet nyújt, elsősorban ezt próbáltuk ki”
– nyilatkozta. „Kockázatelemzést kell még végeznünk, és egyéb részleteket, például a mentés kérdését is meg kell vizsgálnunk. Egyeztetnünk kell az orvosi stábokkal is, de szerintem jól állunk” – vélte. „Felállítottunk egy külön munkacsoportot, amelyet a Mercedes és a Ferrari vezet, úgy gondolom, remek munkát végeznek.”
A Red Bull készített egy alternatív tervezetet, a két szélső, keskenyebb pillérre rögzített, kisebb tárgyal ellen is védelmet nyújtó szélvédőt, de Whiting szerint ez a javaslat „jelentős hátrányban van a fejlesztés terén, még nem teszteltük. Lehet, hogy további védelmet nyújt. Azt viszont
kétlem, hogy 2017-re megvalósítható lenne,
míg a glória valószínűleg az.”
A veterán versenyigazgató szerint akkor sem halasztják el a bukókeret bevezetését, ha további változatok merülnek fel, mert egyelőre a Ferrarin kipróbált glóriát tesztelték és elemezték átfogóan, ezért ehhez próbálják véglegesíteni a rögzítési pontokat is. A céldátum május, mert a csapatok akkor kezdik meg az érdemi munkát a 2017-es autóikon.
Bár nem nevezte meg az istállót, Whiting azt is elárulta, hogy a Ferrari versenyzői számára nem csak a kilátás alakult jobban a vártnál a keret használatával, a kiszállás sem okozott gondot nekik.
Kizárta, hogy Lewis Hamilton felvetése nyomán a bukókeret önkéntesen használható legyen,
hiszen a HANS és a bukósisak viselése sem fakultatív. Megemlítette, hogy várhatóan a kerekeket rögzítő kábelekkel kapcsolatos előírások is szigorúbbak lesznek a 2017-es szezontól kezdve.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!