Az Osztrák Nagydíj egy pontján a Ferrari ismét közel került idei első győzelméhez, végül azonban Kimi Räikkönen 3. helyével kellett vigasztalódniuk. Pedig Sebastian Vettel a verseny 27. körében az élen állt, amikor a célegyenesben hirtelen felrobbant a jobb hátsó gumija, és az autója nagy sebességgel megpördülve a korlátnak ütközött. A Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene az Origo GPhírek-nek azt mondta, nem értik a defekt okát, és nem érzik úgy, hogy túl hosszúra nyújtották Vettel első etapját.
„Eldöntöttük, hogy hány körig hagyjuk kint, és megkértük, hogy folyamatosan tájékoztasson minket a gumik állapotáról” – magyarázta Arrivabene a Red Bull Ringen. „Semmilyen előjele nem volt a telemetrián, Seb visszajelzéseiben vagy a szenzorok adataiban annak, hogy a gumi meg fogja adni magát. Addig tökéletesen működött.”
Ugyanígy látta Vettel is, aki „nagy kérdőjelnek” nevezte a defektet.
„Mindenki számára egyértelmű volt, hogy a gumik tovább bírják a vártnál, ezért a 27 kör nem volt annyira sok ezzel a keverékkel” – mondta a pályáról a verseny utáni szokásos sajtóbeszélgetése nélkül távozó német. „Az egész mezőny igyekezett hosszabbra nyújtani az etapját. Kimi több mint 20 kört tett meg, mások pedig még többet a szuperlágy gumikkal.”
Arrivabene elárulta, hogy a Ferrari a Pirellivel együttműködve megpróbálja kideríteni a defekt okát. Nem tartja kizártnak, hogy a már szombaton is a figyelem középpontjába került új kerékvetőknek is közük volt hozzá, de ennek nem lesz egyszerű a végére járni, mert a gumi cafatokra szakadt.
Arrivabene nem tartja elszalasztott lehetőségnek az Osztrák Nagydíjat, pedig a kiesése idején Vettel vezetett, és ugyanúgy csak egyetlen bokszkiállása volt hátra, mint az üldözőinek. Azt a Ferrari főnöke ettől függetlenül sem veszi biztosra, hogy útban volt a győzelem felé. Mindössze annyit mondott, hogy „a defektje nélkül Seb nagyon magasra került volna a dobogón.
Nem tudom, hol végezhetett volna, mindenesetre nagyon elöl.”
A Ferrari ezúttal megosztotta a stratégiáit a pilótái között, de Kimi Räikkönen hiába haladt a 2. helyen, miután megelőzte Jenson Buttont, a 22. körben történt kerékcseréjét követően a bokszba korábban kiálló Red Bullok mögött találta magát. A maradék 49 kört ugyanazzal a szett lágy gumival teljesítette, és bár Daniel Ricciardót később meg tudta előzni, Max Verstappent nem, úgyhogy a két Mercedes ütközése után is csak a 3. helyen ért célba.
„Elég könnyű volt, mert a gumijaim még a végén is jó állapotban voltak” – mondta Räikkönen az Origo GPhírek-nek az egykiállásos stratégiájáról, amely eredetileg a Ferrari B-terve volt. „Gyors köröket tudtam futni, csak a végén nem segítettek a sárga zászlók. Mindegy, ilyen a versenyzés. Csalódott vagyok, mert ahhoz képest, ahol a verseny elején voltunk, hátraestünk. Ez van, lehetett volna sokkal rosszabb is.”
Arrivabene elismerte, hogy arra számítottak, mindkét Red Bull kétszer fog kiállni a bokszba – ezt végül csak Ricciardo tette meg –, és Räikkönen
az utolsó körben, a 3-as kanyarnál meg is előzte volna Verstappent, ha nincsenek sárga zászlók”
Sergio Pérez kicsúszása miatt.
Az Osztrák Nagydíj után Räikkönen utolérte Vettelt az egyéni összetettben: mindkettejüknek 96 pontjuk van, így 57-tel vannak lemaradva a listavezető Nico Rosbergtől.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!