Scuderia Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen drives during the first practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 2, 2016 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE
Vágólapra másolva!
Vettel viszont pozitívan értékelte az Scuderia idei utolsó motorfejlesztését. Mindketten úgy vélik, javítani kell még az autón, de optimisták a monzai folytatással kapcsolatban.
Az idei utolsó motorfejlesztését is bevetette a Ferrari az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzései során. A Scuderia péntekenként általában korábbi erőforrásokat használ, hogy spóroljanak a legfrissebb egységek futásteljesítményével, most azonban már a nyitónapon bekerült az új változat, hogy az esetleges hibák még idejekorán kiderüljenek. A 3 zseton beváltásával készített verzió jól vizsgázott.
„Azt hozza, amit elvártunk tőle, és ez pozitívum” – nyilatkozta Sebastian Vettel délután. „Pénteken az ember mindig kipróbál egy csomó különböző dolgot. Álltunk már rosszabbul is egy péntek végén. A Mercedes nagyon erősnek tűnik, de most mi is magunkkal foglalkozhatunk, és jó munkát végezhetünk” – utalt arra, hogy a Red Bull a vártnál jobban le van maradva a Ferrariktól.
Räikkönen délelőtt gyorsabb volt Vettelnél - további képek a galériában! Forrás: AFP/Giuseppe Cacace
Délelőtt Räikkönen, délután Vettel volt a gyorsabb a Scuderia háza táján, és a második tréningen a német pilóta viszonylag közel, fél másodpercen belülre is be tudott férni a Mercedesekhez képest. Úgy véli,
ennél többet is ki tudnak hozni a hétvégéből.
„Az érzés még nem az igazi, állítanunk kell az autón, hogy találjunk még némi teljesítményt” – mondta Vettel. „A tempónk jó, és még többet kihozhatunk az autóból. Jó érzetet nyújt, az első benyomás remek volt, már csak az kell, hogy minden kanyarban ilyen legyen, és összerakjuk a kört.”
Nem volt azért ilyen rossz napja - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Gabriel Bouys
A 2007-es világbajnok a tőle megszokott módon, Vettelnél kicsit visszafogottabban nyilatkozott, de ő is elégedettnek tűnt a pénteki nap végén. Jól szerepelt, megúszta, hogy kivágott abroncsai defektet kapjanak, és az új motorral sem akadt gondja.
Mindig lehet javítani egy autón, de most elég jónak tűnik”
– foglalta össze. „Az első szabadedzés egész jó volt, a második kicsit zűrös a gumik és a sárga zászlók miatt. Meg kell néznünk, hogy a motor javítja-e a teljesítményünket, de a fejlődésünk igazából normális. Ez egy kis előrelépés, de a helyes irányba. Alapvetően nem volt rossz.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A negyedik Európa-bajnokság elődöntőjében 1972-ben a magyar válogatott 14 komoly helyzetet dolgozott ki a szovjetek ellen, akik csak kétszer próbálkoztak, mégis 1-0-ra nyertek. Zámbó Sándor még 11-esből sem talált be, és mivel akkor még játszottak a harmadik helyért, és azon a meccsen a belgák 2-1-re győztek, érem nélkül tért haza a csapat.