Williams Martini Racing's Finnish driver Valtteri Bottas prepares to exit the pit lane during the third practice session at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2016 ahead of the Italian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Szinte alig mérhető különbséggel előzte meg Valtteri Bottas a Red Bullnál versenyző Daniel Ricciardót. Egy apró trükk is segítségére volt ebben.
Régen ismert közhely, hogy a Forma-1-ben minden ezredmásodpercért érdemes megdolgozni, és az Olasz Nagydíj időmérője erre jó példaként is szolgált. Az 5. helyezett Valtteri Bottas mindössze 0,001 másodperc előnnyel győzte le a Red Bull pilótáját. Viccelődve megjegyezte, hogy ehhez valószínűleg sisakjának módosítása is kellett.
„Ez a hétvége, sőt talán az összes időmérőm közül a legjobb köröm volt” – lelkesedett Bottas. „Nagyon magabiztosnak éreztem ma magamat az autóban. Az időmérő előtt levettem az egyik légrostélyt a sisakom tetejéről, és mondtam az edzőmnek, hogy ez 1 ezredmásodpercet fog érni. Szerintem ma pont ezen múlt az eredmény!”
Apró módosítás segítette Bottast - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Andrej Isakovic
Bottas örült, hogy a pálya tisztább oldaláról indulhat, és arra számít, hogy ha Massa is be tud kerülni a legjobb 10 közé, akkor sok pontot gyűjthetnek az Olasz Nagydíjon. A brazil pilóta 2005 óta először szorult ki a rajtrácson a legjobb 6 közül Monzában, és elismerte,
meglepte, hogy csak a 11. kockát tudta megszerezni.
„Azt gondoltuk, hogy simán bejutok a Q3-ba, úgyhogy kicsit csalódott vagyok” – mondta Massa, akiaz utolsó Olasz Nagydíjára készül. „Nagyon lassú kivezető kört teljesítette a második Q2-es köröm előtt, ezért az abroncsaim gyengén tapadtak.”
Bottas sietett a bokszból kifelé Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Pier Marco Tacca
„Javítanom kellett volna, és mindenki más is gyorsabb volt. Legalább szabadon gumit választhatok a versenyre, és ez segíti majd a stratégiánkat. Remélem, mindent ki tudok majd hozni ebből.”
Ezt Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke is így gondolja.
A brit mérnök szerint a szabad gumiválasztás előnyös lesz, és méltatta Bottas teljesítményét is, aki „mindent kisajtolt az autóból.” Smedley alapvetően pozitívnak értékelte az időmérő eredményét, de elmondása alapján erre számítottak is az időmérő előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Az 1988-as Európa-bajnokságot Nyugat-Németországban rendezték, és az akkori nyolc város közül idén csak Hannover nem lesz házigazda, helyette Dortmund várja a csapatokat. Továbbá (hiszen idén 24 válogatott szerepel az Eb-n nem 8) az a Lipcse, mely 1988-ban még egy másik ország, az NDK része volt, illetve a fővárosi Hertha stadionja, mely ugyan a város nyugati részében található, de az újraegyesítés előtt sem az NDK-hoz, sem az NSZK-hoz nem tartozott.