Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of United States,
#33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 22.10.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
2020 után megszabadulhatnak a jelenlegi motorok egyik legdrágább és legbonyolultabb elemétől, az MGU-H-tól, cserébe viszont az első kerekek is elektromos meghajtást kaphatnak.
Még mindig nem dőlt el, hogy 2021 után milyen motorokkal váltják le a Forma-1-ben a jelenlegi, 2014 óta lévő, meglehetősen népszerűtlen hibrid turbókat. Az FIA és a Liberty Media október 31-re, a hétvégi Mexikói Nagydíj utáni keddre hívta össze a csapatokat Párizsba, hogy egyeztessenek az új technikai szabályokról, és közelebb jussanak a megoldáshoz.
Bár a fő csapásiránynak egyelőre a jelenlegi 1,6-literes, turbós formátum megtartása tűnik, de a bonyolult és drága MGU-H nélkül, és valamilyen hangosabb kiszerelésben, a motorgyártók – különösen a Mercedes és a Ferrari – tiltakoznak a technikai kihívást csorbító egyszerűsítés ellen.
A Ferrari hagyományaiban rejlő tudást és technológiát nem lehet félresöpörni költségcsökkentés címén
– szögezte le Sergio Marchionne, vállalat elnöke. – Én vagyok az első, aki elismeri, hogy a versenyzés túl sokba kerül, de nem tehetünk olyan lépéseket, amelyek ellenkeznek a Ferrari és a Forma-1 DNS-ével."
Az Autosport úgy tudja, a kipufogógáz fölös energiáját hasznosító MGU-H helyett négykerékhajtást vezethetnek be oly módon, hogy az első kerekekhez is kapcsolnak egy KERS-t, azaz a fékezés során felszabaduló és az akkumulátorban eltárolt energiát elektromotorokon keresztült visszatáplálják hozzájuk a kigyorsítás megfelelő fázisában.
„Hogyan kompenzálhatnánk az elektromos energia 60 százalékának elvesztését? – utalt az MGU-H hiányára a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. – Erre többféle lehetőség van, az egyik az első kerekekhez kapcsolt elektromotoroké. Nincs szó arról, hogy mindenképpen ezt akarjuk, de muszáj lesz beszélnünk minden szóba jöhető technológiáról a teljesítménycsökkenés ellensúlyozására."
Az egyre nyíltabban az F1 felé kacsintgató Porsche hasonló rendszert használt az LMP1-es prototípusaiban, ez az irány tehát nekik tett kedvcsináló gesztusként is értékelhető.
Van azonban vele egy nem elhanyagolható probléma: még tovább növelné a már most is túl nehéz autók tömegét. És a saját alakulatát irányító Gene Haas attól tart, egy ilyen új technológia bevezetése megint azzal a veszéllyel fenyeget, hogy valamelyik gyártó sokkal jobban ráérez, ugyanolyan lépéselőnyre téve szert, mint a Mercedes az új turbókorszakban.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!