A Renault valenciai, és a Ferrari fioranói tesztkörei után a jövő héten újra hangos lesz a Scuderia saját pályája, mivel az olasz istálló a Pirelli megbízásából két napig próbálgatja majd az abroncsgyártó új esőgumijait. Az FIA Motorsport Világtanácsa január végén engedélyezett privát tesztet a gyártó számára, hogy fejleszthessék a tavaly élesen bírált, esős pályára való abroncsokat.
A mezőny tagjai már régóta panaszkodtak az esőgumik teljesítménye miatt, sokan úgy vélték, a silány termékek miatt van szükség hosszú Safety Car fázisokra rossz idő esetén. Ez különösen a tavalyi Brit Nagydíjon csúcsosodott ki, de Brazíliában is akadtak gondok. A Pirelli azt állítja, az intermediate gumik kapcsán csak azt kérték tőlük, hogy gyorsabban melegedjenek fel, a teljes esőgumikat viszont alaposabban át kellett dolgozniuk a 2017-es szezon előtt.
„A szezon során csak az esős gumikon fogunk dolgozni, próbáljuk csökkenteni a felmelegítésükhöz szükséges időt, különösen az állórajtok előtt” – utalt Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere az új szabályra, amely szerint, ha a Safety Car mögött kezdődik a futam, a biztonsági autó távozása után akkor is állórajtot vesznek a pilóták.
Azt kérték tőlünk, hogy az intermediate gumik változatlanok maradjanak, csak az extrém esőgumik felmelegítésén dolgozzunk, és túlkormányzottság esetén könnyebb legyen kezelni az autót.”
Bár eredetileg csak egy tesztnapról van szó, február 9-től két napig tesztel majd a Pirelli a Ferrari segítségével Fioranóban. Az olasz istálló a 2015-ös autó módosított változatát használja majd, gyaníthatóan azért, mert ugyanezzel, ugyanott kezdődött meg az esőgumik tesztelése 2016. augusztus 1-jén. Egyelőre nem tudni, hogy ezúttal ki ülhet majd a volán mögé.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!