VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Race Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Adrian Newey feladata, hogy rendet rakjon a Red Bullnál, miután a csapat jelentős lépéshátrányba került a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. Ezt azzal magyarázza, hogy náluk nem vált be a feladatok szétosztása a különböző mérnöki csoportok között.
A Ferrarinál bevált, hogy különálló munkacsoportok összehangolt erőfeszítésével, és nem egy rangidős mérnök fennhatósága alatt tervezte meg a 2017-es versenyautóját, de Adrian Newey elmondása alapján a Red Bullnál ugyanez a szemlélet csődöt mondott. A veterán szaktekintély éppen ezért néhány év szünet után ismét minden energiáját az F1-es projektre fordítja, hogy az istálló minél előbb felzárkózzon a Ferrarihoz és a Mercedeshez.
Vettel már kétszer nyert a Ferrarival, és minden futamon dobogós volt, a Red Bull viszont csak két 3. helyet szerzett Forrás: DPPI/Florent Gooden
"A háttérbe húzódtam, de nyilvánvalóvá vált, hogy az autó nem hozza az elvárt teljesítményt azután, hogy a korábbiakhoz képest különállóbb csoportokban tervezték meg - nyilatkozta az Autosportnak. - Egyfajta kötelezettségem a csapat felé, hogy megpróbáljam előrébb mozdítani a szekeret, és a második előszezoni teszt óta meglehetősen elfoglalt vagyok. Visszatértem a munkába, hogy felmérjem, mivel segíthetnék."
Nem ezt akarom csinálni hosszú távon, de örülök, hogy átmenetileg újra ezzel foglakozhatok."
"Szerintem egyértelmű, hogy miután háttérbe húzódtam, a stabil szabályok mellett működött a tervezési filozófia a feladatok szétosztásával, de a nagy változásoknál már nem. Ezt a jövőben figyelembe kell vennünk."
Newey gondterhelt Forrás: DPPI/Florent Gooden
Newey az utóbbi időben az Aston Martinnak tervezett sportautót, illetve versenyhajót alkotott az America's Cup-ra. A Red Bull Spanyol Nagydíjon bevetett fejlesztéseiben viszont már közreműködött, amelyekről a csapatnál úgy vélték, sokat lendítettek az autó teljesítményén. Az RB13 hiányosságai közé tartozik többek között a gyenge hátsó tapadás, s bár a Renault folyamatosan fejlődik, a kanyarsebességek alapján úgy néz ki, motorerőben még mindig lenne hova fejlődni.
A csapatfőnök a kommunikáció javítására helyezné a hangsúlyt
Christian Horner a minap elárulta, a tervezőasztalnál a Red Bullt kicsit félrevezette az is, hogy az idei Pirellik egyes jellemzői az utolsó pillanatban megváltoztak a gumitesztekhez képest. Szerinte alapvetően nem választottak rossz tervezési filozófiát, inkább az összhangon kellene javítani.
Barcelonára a Red Bull sokat javult, de még mindig jelentős a hátrányuk Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei
"Úgy gondolom, a részlegek közötti kommunikációra utalhatott - magyarázta Newey kritikáját. A csapatfőnök ugyanakkor nagyon örül, hogy a mérnökzseni újra nagyon aktívan részt vállal a munkában.
"Alighanem kevesebb fordított a szabályváltozásokra, mint korábban tette volna, úgyhogy próbál naprakész lenni. Jelentős közreműködése volt (az idei autó tervezésében), és természetesen rengeteg ismerete, tapasztalata van, amit átadhat, amivel hozzájárulhat a munkához. Óriási értékünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.