MONTREAL, QC - JUNE 11: Daniil Kvyat of Scuderia Toro Rosso and Russia during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Peter Fox/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Toro Rosso orosz versenyzője kiakadt, miután a Kanadai Nagydíjon két büntetést is a nyakába varrtak egyetlen kihágás miatt: azért, mert a felvezető kör végén szabálytalanul vette vissza a rajtpozícióját.
Danyiil Kvjat nem fukarkodott a sportfelügyelőkre zúdított, kevéssé hízelgő jelzőkkel, miután a Kanadai Nagydíjon két büntetést is kapott egyetlen vétség miatt. A történet még a verseny előtt kezdődött, amikor az orosz pilóta Toro Rossója a rajtrácson ragadt, mert gondja adódott a kuplunggal, ezért nem tudott időben nekivágni a felvezető körének. Később a mezőny nyomába eredt, de a szabályok szerint csak akkor vehette volna vissza az eredeti, 11. rajthelyét, ha meg tudja tenni még a bokszbejáratnál lévő 1. Safety Car-vonal előtt.
Ez nem sikerült neki, úgyhogy a bokszból kellett volna startolnia.
Mégis a rajtrácsról, a 11. kockából indult, ezért a sportfelügyelők – Gary Connelly, José Abed, Paul Cooke, valamint a versenyzői tanácsadójuk, Derek Daly – bokszutcai áthajtásra ítélték Kvjatot. Ezt a 15. körben le is töltötte, de utólag arra jutottak, hogy ezért a szabálytalanságért valójában 10 másodperces stop&go járt volna, amiről egyébként az F1 Sportszabályzatának 36.8-as cikkelye tényleg kifejezetten így rendelkezik, nem hagyva mérlegelési lehetőséget a felügyelőknek.
Kvjat gondjai akkor kezdődtek, amikor a rajtrácson ragadt Forrás: AFP/2017 Getty Images/Peter Fox
Úgyhogy kiszabtak rá még egy 10 másodperces időbüntetést, amit a legközelebbi – valójában az első – bokszkiállása során kellett letöltenie. Erre az 53. körben kerített sort, a jobb hátsó kerékanyájával azonban problémák voltak, és emiatt végül ki is esett. A dupla büntetés kicsapta nála a biztosítékot.
Nem értem az egészet. Ez egy cirkusz, egy hülye, istenverte cirkusz!
– dühöngött Kvjat. – Megyek, és beszélek Charlie (Whitinggal). Nagyon bosszant a dolog, tényleg nagyon bosszant. Olyan egyszerű munkájuk van, és még ezt sem képesek normálisan elvégezni. Lehet, hogy most jobb lenne elvonulni a szobámba, mert elöntött a pulykaméreg, és nem akarok semmit a fejükhöz vagdosni. Még abban sem vagyok biztos, hogy Charlie volt a hibás."
„Először meg akarom érteni, ki végzi ezt a munkát. Csak annyit tudok, hogy a csapatmenedzserünk tíz körön át vitatkozott az FIA-vel, hogy ne kapjak még egy büntetést, de ők azt felelték, bocs, de ez van."
A Toro Rosso főnöke, Franz Tost azt állította, Kvjat azért nem tudta időben visszavenni a helyét, mert a versenyzők a gumijaikat melegítve cikáztak előtte, úgyhogy nehezére esett megelőzni őket a felvezető körben. A bokszba pedig szerinte azért nem állt be, hogy onnan rajtoljon, mert túl késő lett volna hozzá – pedig az 1. Safety Car-vonal pont a bokszbejárat előtt van, addigra látnia kellett, hogy már a 11. helyen van-e.
Úgy tűnik, a büntetését viszont valóban a sportfelügyelők nézték el, de mivel nem volt mérlegelési jogkörük, korrigálniuk kellett.
„Ma nyilvánvalóan aludtak az irodájukban. Talán kávéra lett volna szükségük – vélte Kvjat. – Ezt a hülye szabályt amúgy is el kellene törölni. Kinek van? Most F1-es versenyzők vagyunk, vagy taxisofőrök?"
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.