Red Bull's Australian driver Daniel Ricciardo drives out of the pit lane during the third practice session at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 15, 2017 ahead of the British Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj időmérőjén meghibásodott az autója, amit szerinte a turbó okozott, de attól tart, a motorja is helyrehozhatatlanul károsodott. Verstappen nem tudja, miért maradt le a Red Bull.
A Red Bull formája felfelé ívelt az elmúlt versenyeken, de a Brit Nagydíj időmérőjén ismét megnőtt a hátránya a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Max Verstappen lemaradása a Q3-ban másfél másodperc volt az élen végző Lewis Hamiltonhoz képest, kétszer akkora, mint a 4. helyen záró Valtteri Bottasnak.
"Eléggé leszakadtunk az előttünk végzőktől. Egész hétvégén nem tudtuk úgy összerakni az autót, ahogy akartuk, hiányzott a tapadás. Nem volt ideális - nyilatkozta a Sky Sportsnak, hozzátéve, hogy nem tudja ennek okát. - Az utolsó kör rendben volt. Kár, jobban akartam teljesíteni."
Idén ő szenvedte el a csapatot sújtó technikai problémák zömét, de a silverstone-i időmérőn csapattársának, Daniel Ricciardónak volt balszerencséje: az 1. helyen állt, amikor a Q1-ben megállt az autója,
s mivel a száradó pályán rohamosan javultak a feltételek, mindenki megelőzte.
"Nem vagyok száz százalékig biztos benne, de szerintem a turbó romlott el. Elveszett az erő, aztán fura hangokat hallottam a turbóból - mondta.
Ricciardo időmérője nagyon rövid volt Forrás: AFP/Andrej Isakovic
"Nincsenek alapos ismereteim az autó működéséről, de azt hiszem, felismerem a turbó hangját, és úgy hallottam, nem működik. Egy darabig még ment, aztán egyszer csak kikapcsolt.
Azt gondoltam, vissza tudok jutni a bokszba, de aztán minden leállt."
Mivel célba ért az előző futamon, és a váltóját a kötelező életciklus letelte előtt kicserélte a Red Bull – miután a próbapadon meghibásodásra utaló jeleket szúrtak ki egy hasonló állapotú egységen –, eleve öt rajthelyes büntetést várt rá, így viszont mindenképp a mezőny végéről kell rajtolnia.
Ráadásul könnyen lehet, hogy a mai meghibásodásnak később is inni fogja a levét. "Nyilván nem tudom, ez hogyan érint bennünket a szezon hátralevő részében. Ezt a motort valószínűleg elvesztettük, bár talán még meg lehet javítani" - mondta Ricciardo.
Az ausztrál pilóta a szezon félidejét jelentő Brit Nagydíj előtt már 3-3 belső égésű motort és turbót elkezdett használni az egész évre engedélyezett 4 darabos keretből, MGU-H-ból pedig egyébként már a 4.-nél járt. Később rajtbüntetések várhatnak rá, ha ezek az egységek az élettartamuk végére érnek, és ha tényleg annyi menthetetlen a Silverstone-ban tönkrement motor, az abból a szempontból is hátrányosan érintheti, hogy a Renault frissítéseit nehezebben lehet beütemezni neki.
Ricciardo úgy érzi, a rossz rajtpozíció ellenére lesz esélye a pontszerzők, az első tíz helyezett közé előre vágtatnia.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A hatodik Európa-bajnokság bronzmérkőzésén 1980-ban a 11-es párbajban Csehszlovákia ugyanazt az öt játékost küldte a sorsdöntő rúgásra, akit az 1976-os döntőben, ráadásul ugyanabban a sorrendben. Vagyis Panenka rúgott ötödiknek, de ezúttal nem azzal a „szemtelen” mozdulattal talált a kapuba, amellyel négy évvel korábban. Ráadásul nem is az ő lövése lett a sorsdöntő, mert csak a 9. párban dőlt el a csata, „természetesen” Csehszlovákia javára.